|
Jak to ve Slavkově dopadlo?
Minireport
V nedělní ráno dorazilo do Slavkova celkem 13 týmů, které se rozhodly změřit své síly ve druhém ročníku vytrvalostního závodu vozů s podvozky Tamiya TT01, kde startoval i jeden předělený vůz 2WD. Byl to již avizovaný model týmu RC Clubu Frýdek Místek, kde se střídali Jiří Veverka, Pavel Rajdus, Roman Krejčí a Kuba David. Podívejme se očima tohoto týmu, jak takový závod probíhal.
Nejprve bylo potřeba najít kombinaci kol tak, aby byl vůz co možná nejklidnější. Nebylo to až tak snadné, protože se stále zápolilo s přetáčivostí nebo naopak nedotáčivostí. Nicméně jsme vydrželi a pustili se do nelehkého experimentu startovat s pouze zadním pohonem a to i přes velké riziko deště, který byl předpovídán na polovinu závodu. Až úsměvně potom působily narážky jezdců některých týmů, kteří snad v legraci, zvažovali možná i protesty na náš podvozek. Faktem je, že na základě těchto řečí budou od příštího roku již povoleny pouze 4WD podvozky. Ukázalo se zcela jasně, že zadní pohon nebyl žádnou výhodou, bohužel spíše naopak, ale od toho jsou experimenty, aby se zkoušelo. Nesplnil se totiž ani jeden z možných kladů zadního pohonu. Vůz nebyl rychlejší na rovině, ale také neměl menší spotřebu baterií, než klasické 4WD. Tak se stalo v podstatě pouze to, že vůz byl daleko více náchylný na jezdecké zaváhání a v úseku šikany před cílovou rovinkou navíc ztrácel díky horší adhezi na slavkovském pogumovaném asfaltu, jako i v dalších pomalejších zatáčkách a výjezdech. Přesto se závod pro náš tým vyvíjel poměrně dobře a to zejména díky vyrovnaným jezdeckým výkonům, kterým dominovaly rychlé kola Pavla Rajduse a také díky prakticky bezproblémové jízdě po celou dobu závodu. A to přesto, že jsme rozhodli v první fázi závodu vyměnit pastorek a použít 28 zubů a tak nějakou tu minutu ztratili v boxech.
Týmy, které jely doporučených 25 zubů prakticky neměly šanci na rovných úsecích a moc tomu nepomohly ani dvě šikany na cílové rovině, které se stějně jezdily zcela pod plynem naplno. Byly však zdrojem nejednoho karambolu. Největším problémem, se kterým se náš tým potkával bylo uchycení zadního křídla na karosérii BMW Z4. Hned zrána totiž dostal náš vůz ránu zezadu a plastové úchyty křídla vzaly za své. Tak jsme nejednou během závodu museli křídlo lepit, spojovat ke karosérii, až jsme dojeli s uchyceným křídlem pouze na lepící pásce. Podobný problém musel řešit i sesterský vůz BMW M3 týmu Omega Racing, který byl také našim největším soupeřem. Těmto problémům se vyhly týmy, které vsadily na tradiční uniformní ošklivé kastle rádoby cestovních vozů, tedy klasických funkčních "krabic", kterým se podobné problémy nestávají, navíc mají větší přítlak. Ostatně právě i jízda pár kol bez zadního, byť malého, křídla byla znát a vůz v rychlých táhlých zatáčkách začal plavat.
Závody to však byly hlavně pohodovým svezením a toho jsme si užili dosyta. Konečné šesté místo mezi 13 vozy bylo našim maximem a tedy i úspěchem. Určitě si nenecháme ujít možnost zajezdit si i příští ročník, kde již budou povoleny pouze reálné karosérie Tamiya.
Rád bych poděkoval organizátorům závodu za tento počin a za svou osobu také týmu RC Club Frýdek Místek, který vytvořil prakticky profesionální přístup a zázemí týmu.
Literatura, odkazy, zdroje
Více na http://www.masters.cz/clanek/2324/10-hodin-tamiya-tt-01-2011-online
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 26.7.2011
Přečteno: 2066 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|