|
Premiéra JZD Cup RC Blansko
Netradiční ježdění v Blansku
Ve skupině World GT, kde byla pravidla zcela volný, nakonec přijelo 6 jezdců. Byl jsem mezi nimi i já a patrně z Ostravy zároveň nejvzdálenějším účastníkem. K favoritům patřil Roman Hradecký a Petr Rovný. Oba startují s mechovými koly značky Shepherd, které si tito jezdci velmi pochvalují při závodech Xray Challenge. Roman Krejčí sázel na značku Xceed zatímco další rychlý jezdec Michal Abrahámek jel na půjčeném voze připravovaném týmem RC Blansko na nadcházející závod 12 hodin. Ovšem jel na širokých mechách značky Corally. Jeho handicapem byl slabší motor 21,5T. Podvozek Tamiya posloužil Tomáši Erdelyimu a s upraveným Xray X10 podvozkem se svezl i Miloš Pokorný.
Po rozpravě se nakonec oznámilo zrušení skupiny Formule 1 pro nezájem jezdců a po vynechání kvalifikací, které se měly jet na nejrychlejší kolo, tak jezdce čekala dávka 7 finálových jízd, ze kterých se počítal součet najetých kol s tím, že nejhorší jízda se škrtala. Rovněž se stanovilo, že se každá jízda pojede v jiném směru. Ovšem jezdci skupiny World GT se domluvili a od třetí jízdy již jezdili pouze ve správném směru jízdy. Pomohlo k tomu vyjednávání Romana Hradeckého a šťastný hod korunou, který rozhodl proti přání vedení závodu Pavla Magdy. Během prvních pěti finálových jízd se ukázalo, že bude zajímavý souboj o první místo mezi oběma Romany, tedy Hradeckým a Krejčím. Naopek Petr Rovný měl problémy se svým vozem. Po té, co mu odešla původní uhlíková zadní hřídel roztavil diferenciál. Přes tyto i další problémy si i on v poslední jízdě vychutnal rychlé průjezdy zdejší krásné dráhy. Roman Hradecký měl přeci jen něco navrh oproti Krejčímu, který nenamazal na šestou jízdu a rázem ztratil celé kolo a ani v sedmé jízdě nezopakoval přechozí výsledky, zatímco Hradecký výbornou jízdou najel nakonec i 27 kol za 6 minut, což bylo pro tuto kategorii maximum. Abrahámek se slabším motorem neměl na vítězství šanci, přesto na trati sváděl občas pěkné souboje s Rovným i Krejčím. Erdélyi se svou Tamyií by dobře zapadal do kategorie LMP2 v rámci závodů Le Mans série, protože byl jeho vůz opatřen tradičními DTM mechovými koly. Miloš Pokorný si vyzkoušel zakoupený druhý rezervní podvozek od Jiřího Grocha a zkoušel různé nastavení. Zajímavostí bylo osazení dvěmi bezdušovými pneumatikami na každé straně zadní nápravě. Jindy jel i normálně široké mechy.
Při vyhlášení každý z bednově umístěných jezdců obdržel nějakou tu pozornost, jako například pohár pro vítěze či pivní plechovku. A aby toho nebylo málo, ještě proběhla poměrně bohaté tombola, kdy každý ze zúčastněných jezdců mohl vyhrát až tři ceny od toaletního papíru přes sadu kol pro TC až po novou karosérii od Protoformu.
Výsledky závodu v naší databázi
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 2.7.2011
Přečteno: 2294 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|