| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Zajímavý závod v Japonsku obdobou naší Le Mans série

MFC Fan Meeting 2010

Podobně jako v minulých letech, i letos si dali japonští fanoušci podvozků Tamiya F103 sraz a na parkovišti udělali zajímavý závod, který se jezdívá obyvkle v květnu a v září. Na startu se sešlo velké množství formulí a také vozy, které jakoby z oka vypadly naší Le Mans sérii, tak se na ně trošku podíváme.



Pravidla pro vytrvalostní závod na 60 minut omezovala motory na 21,5T nebo Johnson. Podvozek musel vycházet z Tamiye F103, ale dovoleny byly nejrůznější tuningové varianty. Baterie pouze 3800mAh, aby se vytvořilo prostředí pro střídání baterií. Pneumatiky byly povoleny i mechové, minimální hmotnost 1000gramů. Karosérie musela odpovídat reálným barevným provedením vozů ze skutečných závodů vozů skupiny C, tedy i Le Mans. Karosérie byly povoleny jmenovitě: od Tamiye Audi R8R, Courage LC70, Mercedes C11, Mazda 787B, Porsche 911 GT1-98, Toyota TS020 (=GT One), dále karosérie Dauer 962 GT1, Toyota GT-One od Chevronu, spider Royce RM1 od TRG, speciál Shiden od ZENu a od Blade Racing, který akci zaštiťoval Porsche 962, Peugeot 905, Toyota TS010 a Jaguar XJR14. Tady můžeme hrdě říct, že většinu těchto karosérií jsme během letošní moravské Le Mans série viděli i na našich závodech.

Ačkoliv bylo přihlášeno 15 vozů a posádek, tedy zároveň limit závodu, nakonec startovalo posádek 14. Začínalo se s vyplým modelem a jezdci museli běžet napříč tratí, podobně jako v Čelákovicích při 24 hodinovce. Jezdci se střídali a jeden nemohl řídit déle než 15 minut v kuse. Před startem byl k vidění i zaváděcí safety-car, takže paráda se vším všudy. Ti nejrychlejší jezdili kolo pod 15 sekund, ti nejpomalejší kousek nad 17, takže to bylo i celkem vyrovnané. Nakonec se radovala posádka vozu Dauer 962 (Lloyd) před Porsche 962 Marlboro a Porsche 911GT1-98. Na dalších místech byly karosérie vozů Jaguar XJR14, Mercedes C11, Dauer Jagermeister, Porsche 962 Leyton House, Toyota TS020, Mercedes C11, Courage LC70 atd. Zajímavostí je ještě skutečnost, že předpisy povolily pouze vozy dle reálného zbarvení, ovšem už nikdo neřešil případy, kdy sice zbarvení bylo reálné, ale patřilo původně úplně jinému vozu, než na jaký model bylo aplikováno. Co se tady na závodech objevilo?

- Porsche 962C (Blade), ale zbarvení jako Mazda 787

- Jaguar XJR14 (Blade), ale zbarvení jako Porsche 962

- Toyota GT-One (Chevron), ale zbarvení jako Toyota 88CV

- Porsche 962C (Blade), zbarvení v pořádku :)

- Mercedes Sauber C11 (Tamiya), zbarvení v pořádku :)

- Porsche 962C (Blade), zbarvení v pořádku :)

- Porsche 911GT1-98 (Tamyia), zbarvení v pořádku :)

- Dauer 962 (Chevron), ale zbarvení Porsche 962C

- Courage LC70 (Tamiya), ale zbarvení jako Nissan R391

- Royce RM1 (TRG)

Na dalších závěrech jsme poznali jeden výborný model Peugeotu 905, Mercedes C11, pěknou Casio Toyotu TS010 a vítězný Dauer ve zbarvení Lloyd Porsche 962.


Pohled na všechny účastníky závodu




Literatura, odkazy, zdroje

http://www.blade-racing.com/

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 29.10.2010
Přečteno: 1559 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist