| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Úprava přední nápravy na F103GT

aneb stavitelná přední náprava zadara

Už delší dobu jsem si lámal hlavu nad tím, jak na mé F103GT trošičku vylepšit přední nápravu. Nabízela se myšlenka objednat si kompletní stavitelnou přední nápravu od firmy 3racing, ale po uvážení jsem tuto možnost zavrhl, jednak s finančních důvodů a jednak jsem nechtěl zbytečně složitou nápravu u které bych se při nastavování dostal do stádia totálního přeladění. Po delším zkoumání konstrukce horní části nápravy jsem dospěl k možnosti upravení originální dělené nápravy. První úprava, která se přímo nabízí již při samotné montáži je vynechání dvou zhruba 5 mm podložek mezi spodním a horním dílem nápravy. Tímto úkonem se změní příklon rejdového čepu zhruba o jeden stupeň.

Další, i když poněkud složitější a zejména nevratnou, úpravou je odbroušení cca 2mm materiálu na vedení čepů spojujících horní ramena a střední část nápravy. Tyto 2 mm nahradíme čtveřicí klasických podložek, díky kterým lze nastavovat záklon rejdového čepu ve čtyřech stupních. Zprvu jsem se bál, že se tato úprava negativně projeví na životnosti středního dílu, ale po několika závodech a nepočítaných karambolech jsem nenašel žádné viditelné známky nalomení či zborcení součásti.







Autor: Tomáš Jírů  (Všechny články autora)
Rubrika: Technika  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 27.1.2010
Přečteno: 2149 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist