| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Trutnovské Open Tour

Vzpomínky na top závody

Celá akce byla pojata jako víkendová. Největšímu zájmu jezdců se těšil sobotní třetí závod Open Tour Trutnov. Sobotní večer, či spíše noc patřila hodinovému závodu, který byl příjemným zpestřením a společně s atmosférou spaní v hale vytvořil nezapomenutelný a příjemný zážitek, takže si neumím představit, že bych při další dvoudenní akci podobného ražení měl chybět. Nedělní závody nesly punc šampionátu Mistrovství České republiky ve vypsaných skupinách Stock a Modified, bohužel tedy nic pro mne, zástupce zadokolek, placek či formulí. Ale přesto nebyl problém jet čtvrtý závod Open Tour, kde se kromě českých nejlepších jezdců představila i moravská špička a nechyběli ani velice rychlí zástupci Slovenska či Polska.

Po náročném putování z Ostravy do Trutnova nezačal pro barvy našeho týmu rc2wd.cz závody či spíše rozjížďky nejlépe. Věřil jsem v úspěch své Le Mans placky Dauera na podvozku Corally, ale hned v první rozjížďce jsem zrušil po startu převody a tak neobjel ani jedno kolo. Týmová Toyota GT-One Petry Vykydalové se na podvozku Tamiya F103GT s motorem Johnson se ukázala natolik nekonkurence schopná, že ve prospěch všem byla přeřazena do jiné kategorie. Mezi dvoukolkami se totiž sešly jinak samé pancary, drtivá většina XRAY X10, ale jel tu také CRC Gen X10 a samozřejmé Corally Romana Krejčího, tedy autora článku. Práve Corally však tentokrát vůbec neposlouchal a tak jsem se na trati více motal než jezdil a osmé místo bylo řádným ponaučením. Místní úroveň tak jako tak dost výrazně překročila všechny meze, které jsem ve dvoukolkách zažil... Kralovali místní esa a řekněme tovární jezdci BPA, přičemž nejrychlejší byl Michal Němeček, na jehož čas nestačili ani nejrychlejší z kategorie 4WD modified...

Během sobotního večera jsem provedl pár změn na podvozku a uchycení karosérie a také najel několik testovacích kol. Podařilo se vůz uklidnit díky snížení světlé výšky na povolené minimum. Abych nebyl příliš nízký, musel jsem osadit nové mechy na zadní kola a nejvíce pomohla totální repase třecího tlumiče. Takže se mi podařilo v nedělních závodech přidat oproti sobotě v průměru 3 kola na jízdu a také stlačit osobní nejrychlejší kolo. Přesto by to na sobotní konkurenci zdaleka nestačilo, ale aspoň byl pocit z jízdy mnohem lepší a vůz se přestal převracet i bez mazaní mechů a podobně. Bohužel na startu byli jen 4 jezdci, a po krásných soubojích s Jardou Rezkem (CRC X10), jsem byl spokojený s druhým místem za Jirkou Svobodou, který nám vždy o kolečko ujel. Petra dostala do své Toyoty 23T motor a tak přeci jen její tamiya jezdila lépe, nicméně jízdní vlastnosti tohoto vozu jsou a vždy budou horší než u pancaru, takže i rozdělení skupin v rámci naší Moravian Le Mans Serie se potvrdilo jako jediné správné, tedy rozlišit vozy podle šířky kol. Petra v klidu obkroužila všechny jízdy a postupně si zlepšovala své výsledkové časy.

Zpestřením byl zmíněný noční závod na hodinu, ve kterém se střídali při řízení zpravidla dva jezdci. Celkem volná pravidla umožňovala prakticky vše. Samozřejmě jsem se s Petrou zúčastnil i tohoto závodu, jednak proto, že mám rád vytrvalostní závody, ale hlavně proto, že jsme potřebovali trošku otestovat Toyotu GT-One na podvozku F103GT se silnějším, tedy 23T motorem. Bohužel se tento a vytrvalostní závod vůbec nehodil a tak jsme museli několikrát dlouho čekat, až motor vychladne :) Ale neměli jsme ambice na přední místa, o které bojovali týmy Airspeed či Quick Team. Z naší výpravy se ho také zúčastnil tým Tora s Tomášem a Filipem Rajdusovými a ačkoliv rozjížděli závod z posledního místa, postupně se probojovali o několik příček nahoru.

Další kapitolou, která nás zajímala z hlediska zaměření našeho webu byly formule 1. Sešlo se opět velmi kvalitní pole jezdců, hlavně v sobotním závodě. Osobně jsem si poprvé vyzkoušel bezdušáky na formuli a byl jsem příjemně překvapen, že to sedělo jak mělo a nevím, jestli bych na mechách byl rychlejší. Nakonec mě mrzelo, že jsem neměl k dispozici silnější motor, než 21,5T, který nestačil místní kvalitní jezdecké úrovni, přesto, že tentokrát vůz fungoval na 100% a byl velmi dobře ovladatelný. Na nejtěžší snesitelný převod jsem si aspoň dobře zajezdil, ale myslel jsem, jak by se asi jelo se 17,5T motorem, který je zde povolený. každopádně to byly hezké formulové závody, kde hrál prim v obou dnech Jarda Miler. V neděli si hodně polepšil Tomáš Rajdus, když stále více učil poslušnosti svou formuli HPI a dojel na druhém místě, i když jedno finále vyhrál. Roman Krejčí v neděli dojel třetí, což byl další z úspěchů naší výpravy, pravda, přáli bychom si větší úspěchy, ale snad někdy příště :) Do nedělního závodu poprvé nastoupil i mladičký Filip Rajdus, který zde jinak startoval v kategorii Stock 17,5T. Vedl si s formulí velmi dobře, ale nakonec pro poruchu serva závod nedokončil.

Parádní podívanou byl závod MČR, zejména v kategorii Modified. Zdeněk Hamák byl velmi rychlý, ale lepila se mu na paty smůla. Slovenský jezdec Zdenko Kunák si však vyjel nejlepší místo na startu a nakonec zvítězil díky méně chybám a rovněž dokonalé jízdě. Přesto se mi zdálo, že nejrychlejším jezdcem byl Hamák, ale je to věc názoru.

Celkově na mne zanechal víkend i díky svému dvoudennímu charakteru velice dobrý dojem. Kdybych měl vzpomenout méně příjemné dojmy, pak to byla zejména tvrdá jízda řady jezdců, kteří někdy až bezohledně "valili" hlava nehlava a nedokázali ani na půl vteřinky ubrat a předjet třeba o metr dále a raději prostě auto před sebou smetli... někdy se mi tak zdálo, že špičková technika a rychlost jejich jízdy převyšuje jejich schopnosti vůz ovládat, ale holt to tak někdy na RC závodech chodí. Myslím ale, že by zde větší míra férovosti rozhodně měla rozšířit, protože tu chybí asi nejvíce, co jsem mezi dvoukolkovými závodníky zažil.

Fotografie budou co nejdříve zveřejněny na našich stránkách, stejně tak doplněny výsledky do naší výsledkové databáze

Sobota
GT | 1. Michal Němeček, 2. Jirka Vyšín, 3. Jirka Tlustý (všichni XRAY X10)
F1 | 1. Jarda Miler (F103RM), 2. Honza Kanina (F104), 3. Jirka Ročňák (F103RM)
SPCH | 1. Jirka Mára, 2. Zdenko Kunák, 3. Radek Flek
Modified | 1. Zdenko Kunák, 2. Petr Grof, 3. Zdenda Hamák
Stock | 1. Zbyněk Fišer, 2. Tomáš Svoboda, 3. Daneček Nečesaný


Neděle
GT | 1. Jirka Svoboda (XRAY X10), 2. Roman Krejčí (Corally X10 NG), 3. Jarda Rezek (CRC Gen X10), 4. Vykydalová (F103GT)
F1 | 1. Jarda Miler (F103RM), 2. Tomáš Rajdus (HPI Ten), 3. Roman Krejčí (F103RM), 4. Jiří Ciran (3Racing F1-09), 5. Filip Rajdus (F103RM)
Modified | 1. Zdenda Hamák, 2. Petr Grof, 3. Zdenda Beneš
Stock | 1. Zbyněk Fišer, 2. Zdenda Beneš, 3. Lukáš Šomodi


MČR Modified | 1. Zdenko Kunák, 2. Zdenda Hamák, 3. Michal Bok
MČR Stock | 1. Zdenko Kunák, 2. Jirka Mára, 3. Radek Flek


Král nejen trutnovských formulí Jarda Miler a jeho Tamiya F103RM


Jediný monopost 3Racing F1-09 ve statovním poli jezdce Jiřího Cirana


Oba vozy Romana Krejčího obsadily v nedělní kvalifikaci druhé místo

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 15.3.2010
Přečteno: 3122 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist