| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Test ve větrném tunelu - placky

Aerodynamika podruhé…

Už jednou jsme vám přinesli zajímavý výtah článku z japonského časopisu RC World. Podařilo se nám opět najít podobný článek, tentokrát se Japonci zaměřili na porovnání přítlaku sportovních prototypů tzv. placek. Protože dvě ze tří karosérií z testu se u nás na závodech objevují, bude to jistě zajímavé porovnání i s údaji naměřenými na formulových modelech 1/10.

V prosincovém čísle RC Worldu se tedy zameřili na tři karosérie. První bohužel nedokáži identifikovat a ani jsem ji nikdy v nabídce zahraničních eshopů neviděl. Ale vůz připomíná placky z Le Mans na přelomu 60. a 70. let, případně ranné doby skupiny C. Druhý model je od firmy Blade Racing a jedná se o Porsche 962C, se kterým jezdím já i můj bratr. Třetí je Royce RM1, který vyrábí TRG. S tímto modelem jsem se svezl v tréninku ve Zlíně, ale do ostrého závodu jej začal nasazoval až v letošní sezóně Jiří Adámek.


celkové porovnání naměřených hodnot (údaje jsou v gramech, při rychlosti proudění 50km/h)


Porovnání všech měřených modelů, které jsme našli:

přední přítlak zadní přítlak odpor vzduchu celkový přítlak
Tamiya F103RM F1 34,5 120,7 127,4 155,2
Tamiya F104Pro F1 40 43,3 101,3 83,3
HPI Formula Ten F1 44,5 41,1 81,7 85,6
Tech 125BR F1 11,4 70,3 102,9 81,7
Le Mans classic LMP1 50,7 92,2 77,9 142,9
Porsche 962 LMP1 164,9 323,7 105,3 488,6
Royce MR1 LMP1 138,6 307,9 157 446,5

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Technika  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 3.3.2011
Přečteno: 1893 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist