| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Zkušenosti z Hrotovic a Trutnova

Subjektivní zážitky ze závodů

Zastavení první - Hrotovice

Po krátké a vstřícné domluvě s Michalem Bokem, organizátorem závodů Mibosport cup, jsme se domluvili s několika jezdci, kteří měli chuť si zkusit 2WD auta na tamních závodech a tak se zrodil závod World GT v Hrotovicích.

S dvěma kamarády jsem přijel v pátek večer do Hrotovic, které znám z civilního života z mnoha návštěv v domě, který bezprostředně sousedí právě s novou sportovní halou, kde se závody jezdí, takže to byl trochu i vzpomínkový příjezd. Bohužel zatím u haly chybí parádní parkoviště, ale na druhou stranu asi každý nějak zaparkoval a neměl problém. Úzkou příjezdní cestu k hale jsme našli až na druhý pokus :) Vyložili jsme věci, zkontrolovali v jakém stavu je stavba dráhy a vyrazili se ubytovat do penzionu, kde byla i příjemná hospůdka, ale na to nebylo moc času. Přesto jsme dali nějakou tu pizzu a místní pivo v nedaleké další hospůdce a vyrazili vyzkoušet auta na trať. Pro mne osobně byla jízda s plackou ve verzi Pro 10 i formulí celkem zklamání, protože ani jedno auto nefungovalo tak, jak jsem zvyklý. Začalo laborování a zkoušení, které se protáhlo až prakticky do konce pátečních jízd, tedy do půlnoci, kdy se hala zavírá a zakóduje.

Důvodem špatných jízdních vlastností byl přílišný grip mazadlem nasáklého koberce. Počítal jsem, že to zde bude mít podobné vlastnosti jako v Trutnově, Ostravě či Holešově, protože jsou všide stejné koberce, ale nebylo tomu tak. Bylo potřeba zvolit tvrdší obutí, ale to jsem nechal doma na stole s myšlenkou, že to využiju až v létě.. No něco málo jsem našel a zadní kola na placku dal úplně nové z krabičky.. Mazání jsem volil méně agresivní, tedy Corally TC-2. Oba podvozky jsem v zadní části přitvrdil co možná nejvíce a výsledky se dostavily. Placka Pro 10 byla jízdu od jízdy lepší na ovládání a nebyl problém dosahovat optimálních časů na kolo. Formule však zlobila po celý den a mnoho radosti neudělala, i když celkově druhé místé zní dobře, pocitově to nebylo zkrátka ono. S plackou se jezdilo parádně, řídit Pro 10 je něco úžasného, přesto, že v pomalejších pasážích či šikánách je potřeba trošku víc kroutit volantem. Ale v rychlých zatáčkách tento stroj s podvozkem Corally 10SL neměl zkrátka soupeře. Závody jsem bral zejména jako zkušební pro plánovaný závod MČR na jaře příštího roku. Tak jsem se také pokusil zajet pár rychlých kol, protože porovnání s kategorii open 4WD je asi jediné, které na závodech lze poměřovat napříč různými tratěmi, abych posoudil vlastní jízdu. Přes velkou jezdeckou kvalitu 4WD nebylo těžké zajíždět opět nejrychlejší kola ze všech. Ale to se od pancaru čeká a taková jízda je opravdu potěšením. Vítězství samozřejmě potěšilo.

Hala je neobyčejně rozlehlá, takže se kromě onroad závodů jelo i offroad. Původně jsem myslel, že se obojí jezdí najednou, ale nebylo tomu tak, jede se na střídačku, takže závody trvají poměrně dlouho, ale to pravému fanouškovi RC modelů nemůže vadit :) Děkuji osobně pořadateli za tento mimořádně vypsaný závod a prostor zajezdit si v podle mne velmi kvalitních podmínkách. Co víc, jezdci 2WD by zde rádi aspoň pár zavodů ročně odjeli, což by bylo jistě super.

Zastavení druhé - Trutnov

V Trutnově jsem byl již potřetí, ale poprvé na vánočním závodě. Formule stávkovala ještě z minulého týdne, a tak ježdění s ní opět nebylo příliš příjemné. Mechanický problém se nepodařilo odstranit a když se mi v prvním finále po nezaviněné kolizi namotala antena do prevodu a pretrhla, znamenalo to pro mne konec závodu. Náladu mi to nezkazilo více, než do nejbližší jízdy s pancarem. To je totiž pravý požitek a myslím, že většina těch co se dívala, mi dá za pravdu, že je něco úžasného sledovat pancara s pěknou karosérii přísně aerodynamického sportovního vozu podle věrné předlohy Porsche 962 New Man, který podobný jezdil v Mostě v době slávy závodů velkých aut Interserie, jak se žene po trati rychlostí, která odporuje viditelným zákonům fyziky. Samozřejmě o to se postará chemie v podobě mazání či složení mechových kol :) Zkrátka to byl fantastický zážitek na zdánlivě pomalé a nepříliš široké trati hnát podvozek Corally 10SL ve verzi 200mm šířky a motorem 8,5T v plné rychlosti v protahovácích. Jízda modelu byla naprosto přesná a ruce toho moc také nepokazily a tak dosáhnutí průměrného kola za 5 minut jízdy na úrovni nejlepšího best lap Open 4WD, bylo velmi potěšující.. Open 4WD zde vyhrával výborný Michal Abrahámek, který když jezdil ještě pancary, mi dokázal dát na kolo až 0,8 sekundy. Dnes to bylo naopak a pancar byl o 0,7 sekundy rychlejší než 4WD. Jak by asi s Corally dnes Michal zajel? Musel by to být nádherný požitek. Právě je škoda, že kategorie, která je nejlevnější, přitom nejrychlejší, s nejkrásnější stopou jízdy, se netěší větší oblibě. Navíc i nastavení a práce na autě není až tak náročná a člověk si závody užije víc v pohodě. Subjektivně jsem měl dojem, že takto rychle moje Corally ještě v žádném z deseti odjetých závodů nejelo. Takže spokojenost maximální, teď jen čekat na nové soupeře, kteří chtějí zažít skutečný adrenalin z rychlé jízdy připomínající reálnou závodní stopu těch nejrychlejších aut na světě. Výběr podvozků je už i u nás velký. Bohužel dost lidí zanevřelo na pancary kvůli problémům se zadní osou na oblíbeném modelu Xray X10, ale i tam se neustále vyvíjejí nové řešení a nabízí se i podvozky Corally, Serpent či CRC s výbornou podporou prodejců. Tak teď už jen hurá do obchodu a na závody!

Vánoční atmosféra závodu v Trutnově byla korunována tím, že každý jezdec dostal při prezentaci vánoční čepici. Trošku mě mrzelo, že ji jen málo jezdců nosilo celý den, jako já. Přeci jen to bylo hezké gesto pořadatele a proto, abychom ji měli v tašce nám ji určitě nikdo nedával :) Těším se na další klání pancarů, které jsou opravdou srdcovou záležitostí a nejlepším zážitkem na RC závodech..

Na závodech určitě rád pomůžu s jakoukoliv konzultací ohledně 2WD pancarům, takže se budu těšit na případná setkání s novými zájemci o tuto kategorii a to jak s vybavením, tak s nastavením podvozku



Literatura, odkazy, zdroje

Foto: MASTERS.CZ

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 18.12.2011
Přečteno: 1400 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist