|
Vydařená závodní premiera GT3R V Rychnově n.K.
Premiéra ALS konverze 3Racingové formule
Tento kit zde již byl představen a tak jen doplním, že model byl opatřený karoserií 200mm Porsche 956B osazen motorem Ansman 28T s regulátorem LRP Quantum reverse, Energii dodaly baterie LRP5300 28C a jako servo řízení bylo použito rychlé mini servo od Kopropa. Pneu jsem použil vzadu originální formulové se stavebnice 3Racing a vpředu vlastní směs na plastovém “aero” disku standartních formulových rozměrů.
První testy proběhly večer před závody na naší osmnáctinové dráze a pro vlastní závod jsem jen změnil převody (pastorek). Chování modelu bylo i na studené domácí dráze nezáludné a tak jsem nic neladil. Na vlastním závodě jsem jel nejprve kolo 102T a pastorek 22T, ale po rozjížďkách jsem musel přistoupit k výměně spurgearu kvůli opakovaným problémům se sbíráním nečistot z dráhy (velké kolo bylo moc blízko koberce). Na finále jsem tedy jel převod 97/20 (převody ALsracing DP64). Model byl i přes vyšší hmotnost oproti např. X10 či podvozkům F103 dostatečně živý a i topspeed proti konkurenčním modelům (vesměs osazeny střídavými pohony 21,5T) vyhovoval. Velmi pozitivní bylo celkové chování modelu především s ohledem na stabilitu a to jak na poměrně dost zvlněném koberci, tak při průjezdu zatáček a také na místech s rozdílnou teplotou povrchu (během dne byla totiž některá místa dráhy intenzivně osvícena sluncem a třeba u formulí byla velmi patrná změna chování při najetí vozu na tepleší osvícené místo.) Během celého dne nedošlo u GT3R k sebemenšímu náznaku přetáčivosti a tak jediné s čím jsem trošlu laboroval byla tuhost odpružení zadní nápravy, kde se ukázalo výhodné mít model nastavený hodně měkce. Při přitažení pružiny tlumiče a tudíž tvrdším odpružení měl vůz v některých zatáčkách tendenci odskakovat. Pro finálové jízdy bylo tohle vše vyladěno a model absolvoval všechny čtyři sedmiminutové jízdy bez nutnosti dalších zásahů a ladění.
Výsledkem toho všeho pak byl pro mne naprosto senzační úspěch v podobě zisku prvního místa a především velmi dobrý pocit z jízdy samé. Jsem si pochopitelně vědom, že např. proti modelu Pepy Tesaře jsem byl v jisté výhodě díky širším pneu a tím celkově širšímu modelu (Pepa jel podvozek F103 s mechovými koly ze spalovacích desetin), proto pro příští závod chystám testovat na podvozku GT3R kola různé šířky aby se mohla prověřit universálnost použití modelu. V prvním testu mi šlo především o prověření jestli model bude fungovat v základním sestavení tedy v podobě F1-09 + konverzní set. Je jisté, že by model jel dobře i s krabicovými předními pneu 3racing, nicméně použité ALsracing jsou díky větší poréznosti vhodné pro vyšší rozsahy teploty a hlavně jim nevadily ty ostré přechody na teplejší prosluněná místa na dráze (na formuli jsem jel originální přední kola 3racing a změna chování v závislosti na teplotě byla patrná).
Závěrem bych ještě poblahopřál kolegům z teamu, především Petrovi Culkovi, který s historickým plastovým modelem XRAY T1 získal v kategorii Stock 10,5T parádní druhé místo a i Tomáš bodoval těsně pod bednou.
Pořadatelům a hlavně soupeřům chci poděkovat za opravdu zajímavý závodní den a za velmi korektní závodění v kategoriích zadokolek, kde to není o síle motoru ale o jízdě hlavou na čistotu a na pohodu. Doufám také, že tímto oslovíme další zájemce o “placky” kategorií GT či o formulové vozy. Není se čeho bát, jezdí to dobře, snadno se to ladí a stoprocentně to jsou jak z hlediska pořizovacích nákladů, tak provozně nejlevnější desetinové kategorie. Pro ty kteří mají o tyto kategorie zájem určitě doporučuju přijít si to zkusit do Rychnova, Hradce Králové či do Dvora Králové na některý z příštích závodů.
Autor: Luděk Aschenbrenner
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 8.3.2010
Přečteno: 3445 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
Novinka ve World GT: On-Point Novinka na světovém trhu, (Roman Krejčí)
Serpent představil novinku pro World GT i Pro10 Skladem dostupný i v ČR, (Roman Krejčí)
Corally 10SL verze 200mm versus 235mm Jak přestavět jedno na druhé, (Roman Krejčí)
Nová formule od Corally! Corally F1SL, (Tomáš Jírů)
Chcete mít super Tamiyu F103GT, která s ní nemá nic společného? Aneb stavíme tuningový podvozek, (Roman Krejčí)
Finální verze podvozku Serpent S100 Další pancar pro World GT, (Tomáš Jírů)
Corally představí nový podvozek Chystá se další novinka, (Tomáš Jírů)
Je libo moderní “link” provedení gétéčka 1/10 na lipolky??? Konverze Formule od 3Racingu, (Luděk Aschenbrenner)
Novinka - Nové World GT od XRAY Nástupce úspěšně X10 byl představen v únoru, (Roman Krejčí)
Novinka - World GT od Serpentu Minipředstavení, (Tomáš Jírů)
Nový XRAY XII Link Informace o změnách na podvozku, (Tomáš Jírů)
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|