| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Corally 10SL verze 200mm versus 235mm

Jak přestavět jedno na druhé

Profesionální a velmi rychlý podvozek Corally 10SL se prodává ve dvou verzích. Pod kódem #00048 se skrývá verze 200mm přesně a pod kódem #00049 je potom verze Pro10 o šířce 233mm přesně. Předělání z jedné verze na druhou trvá při dostupnosti dílů pár minut. Co je k tomu tedy potřeba?

Varianta - koupím si stavebnici 00048 - 200mm podvozek

Mám prima auto o šířce 200mm se kterým se dá jezdit například moravský Xray Nosram Challenge. Ale pokud budu chtít vyzkoušet širokou placku tzv. Pro 10 nebo též 235mm, stačí mi poměrně málo:

    Předek vozu
  • Závěsy jdou našroubovat do vnitřní nebo vnejší pozice na podvozku. Pro předělání na 235mm tedy posuneme šrouby na vnější pozici.
  • protože po rozšíření nebudou stačit délky tzv. turnblucke, tedy kovové tyčky se závity kterými se nastavuje sbíhavost a rozbíhavost, musím si povolit závity z původní délky cca 65mm na 71mm. Nemusím tedy vůbec nic kupovat..


    Zadní náprava
  • zde se obě verze liší šířkou zadní osy a unašeči kol. Troufám si ovšem tvrdit, že obě zadní osy půjdou použít pro obě šířky. Přesto není marné mít celý zadní komplet v obou provedení a pak je výměna doslova za pár sekund. Nicméně pro rozšíření určitě budeme potřebovat širší unašeče kol Corally 762092 (levý) a 762082 (pravý). Pokud chceme i širší osu, pak volíme díl Corally 75866.
Varianta - koupím si stavebnici 00049 - 235mm podvozek

Tento podvozek nabízí nejrychlejší možné poježdění v kategorii elekter 1/10. Spadá do skupiny LMP1, která se jezdí v Le Mans sérii na Moravě a připuštěn bude také na různé klubové závody jako je Open Tour Trutnov či Mistrovství České republiky. Pokud ale budeme chtít jet tzv. World-GT, kde je předpisy stanovena šířka 200mm, tak nás čeká toto:
    Předek vozu
  • jako u předchozí varianty, přešroubujeme závěsy na užší vnitřní pozici a řídící tyče pomocí závitů zúžíme na zhruba 65mm a je přední náprava hotová
    Zadní náprava
  • zde budeme potřebovat užší unašeče zadních kol - Corally 782094 (levý) a 762084 (pravý), pokud bychom chtěli mít i užší zadní osu, zvolíme díl Corally 75867.

Osobně mám obě varianty a než měnit elektorniku, je jednodušší vyměnit komplet přední nápravu přešroubováním a přiděláním řídících tyčí přímo k servosaveru. Vzadu mam oba komplety náprav včetně diferenciálu, takže stačí opět jedním šroubkem vyměnit celý komplet. Uchycení karosérie je potom stejné, nicméně je jasné, že potřebujeme dvě různé karosérie pro každou šířku jednu.

Při závodě Open Tour Trutnov a Moravian Le Mans Series Ostrava jsem jel verzi 235mm a ukázala se jako velice stabilní a až neuvěřitelně rychlá a ovladatelná.. Na další dva závody jsem zvolil kvůli předpisům verzi 200mm. Při závodě v Holešově a Rychvaldu jsem velký rozdíl necítil oproti 235mm. Vůz byl opět velmi stabilní a nezadržitelně rychlý. Je až neuvěřitelné, že například v Holešově byl o necelou sekundu podvozek rychlejší, než v případě jezdců Xray X10 Link, přesto, že v minulosti při mých startech s X10 link jsem na tyto jezdce nestačil, nebo je sledoval z povzdálí.. Corally 10SL je tak opravdu dobrá volba. Podpora náhradních dílů je zajištěna prodejcem Alfa.cz (oddělení modelářství), který udržuje vše důležité skladem a má zajišťovat prodejní servis i na vybraných závodech.


Verze Pro10 235mm - Peugeot 905 od Protoformu


Verze World GT 200mm - Peugeot 905 od Blade Racing

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Podvozky  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 10.11.2011
Přečteno: 2803 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist