| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Holešov - Xray Challenge

Reportáž ze závodů World GT a F1

Přijeli jsme k velké sportovní hale kolem osmé hodiny, kdy již na dráze pilně trénovali jezdci a kolem dráhy obehnané plastovým hrazením se rozprostíraly početné stolky a depa závodníků, kteří se sem sjeli zejména z celé Moravy, ale někteří také z čech či Slovenska. Nás zajímala zejména kategorie World GT určená pro kvalitní podvozky Xray X10 a X10 link s motory 17,5T a závod formule 1, který se zde jel coby Pohár Elišky Junkové.

Celkem 17 závodníků nastoupilo do World GT kategorie, která se tak rozdělila ve svých rozjížďkách na dvě skupiny. K tradičním favoritům jako je Kopecký, černý či Dolanský se přidal již od první rozjížďky Pavel Rajdus, který jako jediný ze špičky nejezdí karosérii Mulsanne, ale Toyotu GT-One. Další raritou bylo Porsche 962C Krejčího a víceméně předpisy nepovolená karoserie BPA Lamborghini Petra Jaremejka. Nakonec se dvě rozjížďky staly kořístí Kopeckého, jednu vyhrál Rajdus. Ze třetího místa na roštu se mohl radovat Dolanský. Překvapivě až pátý byl černý, když ho předstihl Abrahámek.

První finále nevyšlo Kopeckému, který po chvíli odstoupil ze závodu. Zajímavý souboj tak sváděli tři jezdci, z nichž pouze Rajdus patřil ke špičce na startu. Výborně se prosazoval hlavně Vyšín s osmého místa a Abrahámek, který potvrzoval tradičně výbornou formu. Rajdus se dostal nakonec do čela, ale nezaviněný karambol při předjíždějí o kolo zpět ho vylmi zdržel a propadl se v pořadí na čtvrté místo. Zvítězil tak Abrahámek. Ve druhé jízdě si již Jarda Kopecký nemohl dovolit zaváhání technické ani jezdecké a tak si jako první za celý den v této kategorii dojel do cíle pro 26 kol. Před Abrahámka se tentokrát dostal Dolanský. Ve třetí jízdě opět od startu dominoval Kopecký a potvrdil tak roli favorita a celkově zvítězil. Konečně se na druhém místě ocitl také Pavel Rajdus, který doplácel na předjížděcí manévry prakticky po všechny finálové jízdy. Za Dolanským se na čtvrtém místě konečně objevil i černý, kterému ale auto rozhodně nefungovalo tak,jak jsme u něj zvyklí.

Ve finále B patřili k nejrychlejším zpravidla jezdci Krejčí, Zvejška a Melicher. Nicméně z jednoho vátězství se radoval i Milan Peška, kterému se po odstoupení vedoucího Krejčího podařilo dotáhnout na Zvejšku a v posledním kole se probojovat na první místo. Pěkně zajížděl i Petr Rovný, naopak Sekula dal přednost F1, kde bojoval o přední místa a tak z časových důvodů World GT ve finále vynechal. Jel totiž na zcela totožném podvozku a nestačil předělávat spoilery etc.

Kompletní pořadí s nejrychlejšími koly i fotografiemi najdete zde v naší databázi

Ve formuli 1 bylo také dost jezdcl na dvě rozjížďky. Opět byl velmi rychlý Dolanský a při neúčasti vedoucího jezdce šampionátu Novotného zvítězil před Peškou, Sekulou a štalmachem. Smůla se lepila od rána na paty Krejčímu, který nedokončil ani jednu rozjížďku pro problémy s přehříváním regulátoru čínské výroby. Ve finále proto udělal maximální omezení veškerého nastavení a pomaloučku odkroužil všechny jízdy do cíle na prvním místě v B finále a nakonec poskočil ještě před Křížka z finále A.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 15.11.2010
Přečteno: 1878 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist