| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

World GT stále zrychlují na našich závodech

Kolem devadesáti vozů se sešlo ke druhému moravskému závodu Xray Nosram Challenge Morava 2011/2012 v Holešově. Tam pořádající kluby RC Zlín a RC Valmez ve spolupráci s Pavlem Magdou z RC Blansko pod zaštítěním Martina Kořínka připravili pro jezdce parádní závody, kde vše odsýpalo jak hodinky a rovněž na souboje byly závody bohaté.

V závodech formulových vozů se jelo o body do zimního poháru Elišky Junkové. Sice se na závodech schází méně monopostů, než loni, přesto ve dvou finálových skupinách bylo pole příjemně početné. Prim zde hraje Petr Novotný, který od ranní kvalifikace do poslední jízdy kraloval celému poli jezdců a nepřipustil soupeřům žádnou naději. Výborně zajel s motorem 21,5T Igor Vlahovič z Masters.cz, kdyz se dokázal pohybovat i na druhém místě, ale nakonec se musel spokojit s třetí příčkou o pět sekund za Milanem Peškou.


Nejkrásnější monopost ve startovním poli jezdce Jakuba Černého


Jezdci zleva Číp, Hráček a Kunz dokazují, že RC závodění je pro jezdce všeho věku

Stručné výsledky
1. Novotný - 3Racing - 80 kol
2. Peška - Corally - 75 kol
3. Vlahovič - Tamiya F103RM - 65 kol
BL: Novotný -14,813

V nové kategorii hobby jezdí dohromady 4WD s motory Johnson a 2WD, které známe ze série Moravian Le Mans pod názvem LMS-40. Jedenáct jezdců si na trati užilo nejen soubojů, ale i četné karamboly. Zajímavostí byl start Jaroslava Kopeckého staršího s krásnou Corvettou


Jaroslav Kopecký sice jezdil na špici, ale nakonec nevyhrál

Stručné výsledky
1. Štalmach - Tamiya F103GT - 17 kol
2. Macháček P. - Tamiya F103GT - 16 kol
3. Sekula - 4WD - 16 kol
BL : Štalmach 17,731

Nosram Stock přivítal 23 jezdců s hlavní hvězdou "panem Xray" Jurajem Hudym. Slušnou konkurenci ale dotvářeli i další jezdci jako jsou Nemček, Novotný, Vičánek a další. Oba dva zmínění slovenští jezdci ukázali, že to opravdu umí a podělili se o vítězství ve finálových jízdách.
Stručné výsledky
1. Hudy - Xray - 20 kol
2. Nemček - Xray - 21 kol
3. Novotný - Xray - 20 kol

BL: Nemček - 14,570

Nejsilnější kategorie mezi 4WD je Nosram Modified, která jela společně s 4WD Open. Zde si nenechal příliš mluvit do pořadí jezdec Marek Černý, který svoje Yokomo vodí opravdu bravůrně. Po dvou fnálových jízdách si zajistil vítězství. Velice dobrý závod zajel Jaroslav Kopecký se svým Xray T3. V jedné jízdě sice zůstal stát po chybičce u hrazení a klesl prakticky na chvost, ale dokázal se rychlou jízdou a bojovností dostat až na třetí místo. V závěrečném finále již nechyboval a zvítězil před jezdci jako jsou Lipták, Nemček, Hudy či Abrahámek.
Stručné výsledky
1. Černý - Yokomo - 21 kol
2. Kopecký - Xray - 21 kol
3. Lipták - Xray - 21kol
BL: Lipták - 14,253

Z hlediska zaměření našeho webu je nejzajímavější kategorie World GT. Tam se z ohlášených 17 jezdců dostavilo 14 a předvedlo parádní závod, který podtržený nejrychlejšími nájezdy, znamenal královskou kategorii. Ti, kteří chtějí jezdit opravdu nejrychleji by měli zvážit vstup nebo návrat do této kategorie, která již není jen poježděním, ale opravdovým závodním kláním, které kraluje našim kobercovým závodům napříč republikou a díky početnému zájmu o tuto kategori na Moravě vytváří nezapomenutelné zážitky. Na startu se sešli jezdci s podvozky Corally, Asso, Serpent a nejpočetnější byl pochopitelně tradiční Xray. Zajímavostí bylo, že od počátku kvalifikačních jízd právě atypické podvozky hrály prim. Všechny rozjížďky tak ovládl výborný Bronislav Vykutil, jinak vítěz minulého závodu World GT. Na paty mu ovšem sahal z papírově slabší rozjížďky Roman Krejčí na novém Corally 10SL upraveném pro 200mm kategorii. Třetí místo si mimo technické problémy držel spokojený energický Igor Vlahovič. Z plejády vozů Xray byli nejlepší Hradecký či Dolanský. Smůlu měl Petr Rovný, kterého zradil regulátor, snad již třetí během krátké doby stejné značky. Nakonec závod vzdal a alespoň se kochal pohledy na finálové jízdy, které v sobě skrývaly zajímavé souboje zejméne na prvním místě. Vykutil totiž startoval po rozjížďkách vždy z prvního místa a Krejčí na něj tlačil od první zatáčky tak dlouho, dokud se před něj nedostal, což se mu nakonec podařilo ve všech třech finálových jízdách. Vozy jezdily na hranici fyzikálních možností a zejména podvozek Corally opět budil mimořádnou pozornost díky neuvěřitelným jízdním vlastnostem a nejeden soupeř hledal pod kobercem skryté koleje. Poslední jízda se tak stala pro Team Corally jen honbou za nejrychlejšími nájezdy kol a pokoření 22 okruhů na jízdu. Vše se podařilo a konečné pořadí tentokrát nevyznělo dobře pro podvozky Xray, když nejlepší z nich dojel až čtvrtý. O to zajímavější ovšem tyto závody jsou a zvyšující pestrost dodává koření nejrychlejší kategorii v ČR. Vždyť Krejčí jako jediný dokázal zajet pod 14 sekund a to v poslední finálovce hned devětkrát.. Zároveň ukázal, že rychlost podvozku a jeho neporazitelnost není podmíněna stavbou tzv. Pro10 široké placky, ale stejné jízdní vlastnosti má vůz i ve verzi 200mm, která byla na konci závodu kontrolována.


Kdo si jako první koupí nové Corally 10SL, které je k dispozici v obchodě Alfa.cz? :)
Stručné výsledky
1. Krejčí - Corally 10SL - 22 kol
2. Vykutil - Asso RC10L - 21 kol
3. Vlahovič - Serpent S100 - 21 kol
BL: Krejčí - 13,542

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 6.11.2011
Přečteno: 1 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist