| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Přihlášky na LMS v Holešově přesáhly 30 jezdců

Poslední informace před závodem

Sobota 26.2. je pro domácí RC jezdce synonymem jednak probíhajícího Mistrovství Evropy 1/10 ET a také dvou zmíněných závodů Xray Challenge. Mistrovství Evropy zatím stále nezahrnuje kategorii 2WD, která se u nás rozšířila více než cokoliv jiného. Právě do Holešova je přihlášeno momentálně 20 formulí a 31 sportovních a GT vozů, tedy výraznější polovina celého startovního pole, které se blíží 90 vozům.

Nás pochopitelně nejvíc zajímá Moravian Le Mans Series, která má již zmíněných 31 přihlášených jezdců včetně 10 pilotů World GT Xray Challenge, kteří ovšem budou klasifikování kromě Xray challenge také do skupiny LMP1, která je definována pro pancary s širokými mechy a bez limitu motorizace. Na startu uvidíme i tradiční širokou historickou placku Pro 10 Petra Jaremejka. Hlavním favoritem clého závodu je vynikající Michal Abrahámek. Ten pochopitelně jako zmíněná desítka jezdců pojede s motorem 17.5T. Tentokrát bude chybět Radek Flek, jinak král této kategorie, který jede ME. Překvapivě se ME neúčastní Jarda Kopecký, ale jeho zájem o 2WD poněkud upadl, takže zatím neplánuje svůj start v této kategorii. Přihlášen zatím není ani nejrychlejší jezdec 2WD severní Moravy, totiž Pavel Rajdus. Vítěz posledního závodu World GT Libor Holub se z časových důvodů bohužel také neúčastní. Určitě však bude zajímavé porovnání špičkových jezdců World GT jako je například Libor Vévoda, který tentokrát pojede společně i s juniorem, nebo Milan Peška, Michal Jurčí či Richard Granát. Soupeřit s nimi bude chtít protagonista Le Mans série Roman Krejčí, který bude mít výhodu motoru 10,5T, protože jede pouze Le Mans sérii. Celkem se chystá 17 pancarů do Holešova! A to se očekává přihláška Pavla Rajduse, Míry Dolanského či Romana Hradeckého.

Ve skupině LMP2 je účast nižší než v loňském ročníku, navíc chybí pravidelný účastník Petr Goluch. Hlavním favoritem je zde Tomáš Rajdus a jeho Xray X10, který je podobně jako speciály pro vytrvalostní závody RC modelů opatřen úzkými DTM koly. S novou karosérii se představí loni druhý muž této skupiny Luděk Maléř. Chybět nebude ani dívčí duo Petra Vykydalová a Lucie Krejčí.

Favoritem skupiny GT (neplést z World GT) byl loni Pavel Melicher s předělaným X10 linkem. Pracovní povinnosti mu tentokrát zabrání ve startu, tak bude zajímavé, kdo usedne na pomyslný trůn této skupiny při úvodním závodě LMS. Favoritem by mohl být loni velmi dobře debutující Roman Holaň s Nissanem Skyline. Nováčkem v těchto závodech bude formulový jezdec Rostislav Kuš, který připravil pěknou Corvettu. Ryche jezdí i mladý Jakub Zapletal. A chybět nebude ani tradiční jezdec Tomáš Jírů, který ještě v pondělí před závodem věřil, že pojede s nově připraveným podvozkem Keil a karoséii Pagani Zonda, ale nakonec se vše nestihlo připravit a tak ho zatím uvidíme s loňským Fordem GT.

Nová skupina LMS-40 má na start přitáhnout jezdce, kterým nejde o maximální možnosti rychlosti jízdy, ale spíše o vyrovnané souboje, kde nezáleží na elektronice, ale zejména na umění řídit hůře ovladatelný vůz. Zatím tato skupina přitáhla na start pěkných 6 pilotů, kteří vesměs startují s GT vozy, pouza favorizovaný Roman Štalmach pojede s plackou Porsche 956.

Jak býválo dobrým zvykem, v LMS se bude hodnotit také pohár konstruktérů, tedy výrobců podvozů, dále pohár měst i mistrovství značek. Zatím nám vymizela se startovní listiny značka Jaguar, když loni startovaly hned tři vozy této značky. Ovšem Martin Krejčí přešel z LMP2 do LMP1 a Jagura nahradil vozem Porsche 962, Jirka Adámek zase opustil Jaguara ve prospěch spideru Royce, a na spider Lola sází Luděk Maléř. Zatím má silné obsazení Toyota. Ovšem proslýchá se, že Petra Vykydalová na dalším závodě, který se pojede s velkou slávou v Ostravě 26.3. představí nový vůz. Přesto doufáme, že hájit Toyoty bude přeci jen nakonec ještě Pavel Rajdus. Jinak Toyotu chystá i nejstarší jezdec LMS Jiří Kunz, který pro letošní ročník LMS přešel z uhlíkového na střídavý motor a Lucie Krejčí. V celkovém hodnocení to zatím nevypadá, že by někdo mohl ohrozit značku Porsche. Jednak populární a nejrozšířenější karosérie Mulsanne je v podstatě kopií vozu Porsche 911 GT-98 a navíc bratři Krejčí jezdí sice jinou karosérii, ale opět Porsche, tentokrát někdejší vozy skupiny C a nejúspěšnější prototyp všech dob Porsche 962.

Přes některé obavy o to, jak se na dráhu vtěsnají rychlé i pomalejší vozy, se netřeba ničeho obávat, protože při této účasti a rozdělení na 3 až 4 finálové skupiny budou jezdci soupeřit proti výkonnostně sobě rovným soupeřům napříč skupinami LMS či W-GT. Také kvalifikační rozjížďka bude respektovat výkonnost jezdců, takže se nestane, že špičkový jezdec W-GT pojede s někým, kdo jede o 5 sekund na kolo pomaleji.

Potvrzené jsou i další závody Le Mans série pro letošní rok, ten nejbližší se pojede 26.3. v Ostravě, kde závodníky přivítá velká hala 20x40 metrů a dalším již potvrzeným termínem je 16.7. Frýdek Místek Sokolík, ale předtím se pochopitelně ještě řada závodů pojede, ovšem zatím nejsou pevně dané termíny. V této rovině se spekuluje i o závodě na zcela nové ostravské venkovní dráze, která by svou velikostí předčila kromě Slavkova vše dosud jezdcm známé…

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 25.2.2011
Přečteno: 1980 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist