|
4. ročník moravské Le Mans série zahájil v Ostravě
Reportáž ze závodů
Třicítka přihlášených jezdců do prvního závodu letošní sezóny slibovala opět atraktivní podívanou na kterou se do Ostravy chodí dívat také stále více diváků. Zároveň se zde jel o třetí podnik Ostrava Cupu, který přítáhl na start téměř 60 modelů přesto, že se v týž den závodilo i v nedalekém Holešově a vzdálenějších Hrotovicích. Zkrátka na Ostravsku si již závody našly stabilní zázemí závodníků a fanoušků, kteří si chtějí své nablýskané modely vyzkoušet oproti konkurenci.
Opět se závody konaly s velkou podporou zaběhlého klubu RC Team Rychvald a to zejména díky pomocné přiložené ruce ke stavbě dráhy, která svými šesti koberci aspiruje na největší halovou trať v republice. Již v pátek večer si tak první nedočkavci mohli vyzkoušet ježdění tentokrát proti směru hodinových ručiček. První sobotní kvalifikace, které se opět jely dle systému najetí průměru dvou nejrychlejších kol ukázala, že je dráha opravdu dlouhá a přes poměrně rychlé úseky, se jezdcům nedařilo po celý den výrazně prolomit hranici 13 sekund.
Mezi jezdci cestovních vozů 4WD dominovali v kvalifikacích ostřílení borci Vlastimil Švec, Libor Holub a Martin Karel. Pouze Švec se dostal pod 14 sekund časem 13,985. Svou zlepšující tendenci prokazoval i Pavel Mojžíšek, na kterého již útočili ti nejrychlejší junioři, kteří již závodí řadu let, jako například Filip Rajdus či Matěj Matlak. Nakonec dvakrát zvítězil Libor Holub a dvakrát Vlastimil Švec a v konečném účtování to znamenalo Liborovo vítězství o 4 sekundy! To vše po započítaných 18ti minutách jízdy. Jelo se totiž 4x6 minut a nejhorší jízda se škrtala. Dále pak záleželo na počtu najetých kol a dosaženém času. Pouhé dvě sekundy odsunuly Pavla Mojžíška na čtvrté místo za Matěje Matlaka, bohužel i díky nepozorným nasazovačům v poslední finálové jízdy.
Populárním formulím dominovala rodina Luďka Szostka. On sám si těsně před koncem kvalifikace zajistil pole position (13,612) před svou půvabnou dcerou Maruškou (13,810). Třetí příčku si vybojoval Jan Košík, který zde zkoušel poprvé svůj nový podvozek Corally F1 SL. Čtvrtý byl Luďkům syn Honzík. Zpestřením závodu byli potom zajisté dva borci z východočeského kraje, David Špráchal a Marek Vácha. Klidnou jízdou si první vítězství vyjela Maruška Szostková, ale souboj o první místo nevzdával ani Jan Košík a pochopitelně i Luděk Szostek, který přeci jen tentokrát chyboval více, než jsme u něj zvyklí. V konečném účtování se v posledních kolech závěrečného finále podařilo Luďkovi dostat před Marušku a o pouhé 4 sekundy zvítězit. Dlužno dodat, že ještě pár kol před cílem měla Maruška dostatečný náskok, ale zřejmě pod tlakem vyrobila několik drobných chyb, které ji stály zasloužené vítězství. Rychlý Jan Košík ztratil nakonec jedno kolo, ale poradil si s ostříleným Tomášem Rajdusem na čtvrtém místě. Pro zajímavost dodejme, že oba první jezdci v cíli použili karosérii českého výrobce BPA Radka Pavlíčka, tedy novinku MTX 1-06B.
Vrcholnou kategorii v Ostravě bývají zadokolky v tzv. Moravian Le Mans Series. Osobně jsem zde startoval za Team Corally, jehož podvozek umožňuje dosažení opravdu extrémních výkonů, což prokázala hned první kola kvalifikací. Startoval jsem s atypickou karosérii vozu Jaguar XJR-9, kterou tentokrát poháněl motor Corally 7,5T s neobyčejně silnými magnety. Kvalifikační čas 12,414 byl pro konkurenci těžkým oříškem. Zkušený Tomáš Rajdus vybojoval druhé místo na startovním roštu časem 13,686. Jezdci na dalších místech zajeli velmi vyrovnaně a bylo jasné, že k favoritům bude patřit i Pavel Karel s Jiřím Adámkem či Libor Holub. V poměrně silně obsazené skupině LMP2, která jede na užších mechových kolech si nejlépe vedl Martin Krejčí.
První finálové jízda přinesla zajímavé okamžiky díky dvěma zastávkám v boxech, které jsem musel absolvovat po té, co se mi odlepilo zadní přítlačné křídlo a vůz se stával velmi těžko ovladatelný. Naštěstí pro mne, jsem by lna tuto situaci připravený a mechanik v podobě jezdce skupiny GT Tomáše Jírů čekal na svém místě. Jeho úkolem bylo i měření teploty motoru, která se v této jízdě dostala na 120°C, což je pochopitelně již trochu nezdravé. Druhý v pořadí této jízdy Libor Holub tak chvíli mohl pomýšlet na vítězství, ale nakonec to přeci jen nestačilo a dojel druhý pár vteřin před Tomášem Rajdusem a Martinem Krejčím, mým bratrem. Velmi podobný průběh měla i druhá finálové jízda, jen s tím rozdílem, že díky zpomalení motoru jsem se již nemusel obávat s překročením bodu varu vody, která naštěstí v motoru není :)
Zajímavostí byl start více než 15 let starého podvozku Pro10 firmy Asso, který představil někdejší účastník ME Ivo Kavánek a zajel dobrý výsledek s umístěním v první desítce. Zde se jelo celkem 4x krát po 10ti minutách bez škrtání výsledků, což dodává závodům punc vytrvalostního závodu. V cíli jsem po vyhraných finálových jízdách stanul na prvním místě před Liborem Holubem a Tomášem Rajdusem. Při svém řekl bych nejlepším závodě současné kariéry zvítězil ve skupině LMP2 Martin Krejčí a zároveň obsadil nepopulární bramborovou pozici v absolutním pořadí. Velmi kvalitní výkon předvedl Jura Hrabec, kterému se podařilo posunout se díky vyrovnaným a rychlým jízdám na páté místo absolutně a zároveň si připsal první letošní vítězství ve skupině GT. Po celou dobu pak předváděl krásné souboje s Rostislavem Kušem a Janem Košíkem, loňským šampiónem této skupiny, kde startují jezdci s motory 21,5T a karosérii skutečných GT vozů.
Další závod Le Mans série je naplánovaný na 25. února, kdy se pojede jako součást podniku Xray Nosram Challenge Morava v Holešově, kde měl svou premiéru přesně před rokem.
Výsledky Moravian Le Mans Series
Výsledky 2WD formulových vozů
Výsledky 4WD cestovních vozů
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 1.2.2012
Přečteno: 3001 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
Ostrava Cup 2011/12 pořadí a hodnocení Shodnocení letošní zimní sezóny v Ostravě, (Roman Krejčí)
Ostrava Cup 2011/12 průběžné pořadí Tabulky průběžného pořadí před finálovým závodem, (Roman Krejčí)
Zakončení a poslední závod Ostrava Cupu 7.4. odpoledne Aktuální informace, (Roman Krejčí)
Ostrava Cup 28.1. tedy za týden Pozvánka, (Roman Krejčí)
Reportáž z Ostravy Jak to nakonec dopadlo, (Roman Krejčí)
Ostrava Cup ve fotografiích Jak šel čas během sobotního programu, (Roman Krejčí)
Ostrava Cup 22.10.2011 Oficiální reportáž ze závodu, (Roman Krejčí)
Ostrava před závodem Poslední informace před závody, (Roman Krejčí)
Další informace k prvnímu závodu v Ostravě v hale 22.10. Info i drby, (Roman Krejčí)
Ostrava Cup - propozice zima 2011/12 Propozice a systéma závodů, (Roman Krejčí)
Ostravský pohár se představuje Zima 2011/12, (Roman Krejčí)
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|