|
Peugeot 905 - placka pro Váš podvozek
Jak vznikala karosérie
Blade Racing patří k těm nejsnaživějším výrobcům karosérii pro 2WD auta,
zejména pak pro milovníky sportovních prototypů bývalé skupiny C. Postupně
jsem si opatřil jejich model Jaguaru XJR14, Toyotu TS010 a jako poslední
Peugeot 905. Poměrně nejžhavější novinkou je pak starší vzor Porsche 956,
které jsem zatím neměl možnost vyzkoušet, ale už mi leží na polici a je to vskutku dokonalý model.. Přesto bych se chtěl nyní věnovat těm
prvním třem zmíněným vozům, které velmi věrně kopírují své předlohy
skutečných prototypů, které jezdily MS sportovních vozů na počátku 90. let
po zavedení atmosférických motorů do 3500ccm. Tehdejší vozy jezdily
prakticky stejně rychle jako formule 1, nicméně automobilová federace FIA
zapříčinila jejich konec a zánik světového mistrovství.
Karosérie vozu Peugeot 905 přišla od Blade Racingu včetně základních polepů,
s variantou vozu číslo 5 respektive 6 včetně nálepek jmen jezdců tak, jak
jezdili ve skutečnosti. V balíčku byl rovněž přední nárazník umožňující
připevnění karosérie na podvozky Tamiya F103RM či LM, tedy s jedním šroubem
uprostřed podobně jako jsou uchyceny přední spoilery u formulí a tedy
nepoužitelně pro podvozek F103GT, který se dá se svým uchycením ovšem
samozřejmě použít. Samostatně se tento díl prodává za cca 160kč. Osobně mám k dispozici podvozek F103GT ze stavebnice
Courage LC70 Mugen a tak mohu jen potvrdit, že Blade Racingem dodávaný
nárazník není pro GT potřeba. Pro předělání z čistokrevné formule se nám
ovšem bude hodit.
Než začneme používat barvy, je vhodné karosérii zhruba obstřihnout z výlisku
a poměřit s podvozkem. Dobré osazení je důležité pro celkový dojem i
životnost karosérie. Proto doporučujeme dávat velký pozor při vyvrtání děr
pro úchyty karoserie, tak aby bylo vše přesně. V době před nástřikem jistě
průhlednost karosérie pomůže a barevným fixem si můžete vyznačit místa, kde
budete potřebovat díry, včetně případně té pro anténu. Rovněž je dobré poměřit
blatníky aby pasovaly na kola, konkrétně u Peugeota jsem nakonec lehce
posunul přední blatníky dozadu tak, aby to lépe pasovalo na přední
kola.
Před stříkáním karosérie si budete muset maskovací páskou sami zalepit skla
modelu případně přední světla. Maskovací předloha není u Bladu dodávána. K porovnání vám nejlépe poslouží dobové
fotografie, prot které je nejlépe navštívit server na to specializovaný,
tedy www.racingsportscars.com.
Jako vždy i zde se vřele doporučuje před lakováním
model zevnitř řádně odmastit a nechat vyschnout. Potom již můžete stříkat
sprejem, kde bych bez obav doporučoval používání originálních barev od Tamiye, ale to
je na každém, co mu vyhovuje a s čím má dobré zkušenosti. Začínal jsem
nástřikem černých ploch okolo kabiny a pruhů na voze. Oproti nákresu od
Blade Racingu nedoporučuji nastříkat přední spoiler i z jeho boční části,
jednak to neodpovídá realitě a jednak to není příliš estetické :)
Následně jsem model nastříkal bílým sprejem a tak dokončil základní barevné
schéma vozu. Lexanová karosérie je pochopitelně opatřena vnějším ochranou
folií, po jejímž strhnutí můžete začít s polepováním opět podle skutečného
vzoru. Pro dokončení těchto prací je ještě potřeba podle přiložené šablony
vystřihnout bočnice zadního mohutného spoileru a po zkompletování zadního
křídla ho přilepit například oboustrannou páskou, která se mi na tuto práci
poměrně dobře osvědčila, na základní část karosérie.
Pak už nezbývá nic, než model opět sestavit do již dříve nachystaných úchytů
karosérie a vyrazit na zkušební jízdu. Je maximálně vhodné opatřit si
podvozek patřičnými výztuhami přední části kapoty, která bude nejvíce
namáhána. Lze použit pružný nárazník kopírující karosérii a podobně tak aby
se na prvních závodech zbytečně hned neničila. Obecně jsem ale s pevností
lexanu od Blade Racingu spokojený a přes značné opotřebování jsem zatím
žádný kus neodložil jako příliš poničený. Zatím mám karosérii tolik, že jsem
s Peugeotem ještě na závody nevyrazil…
Zkouška osazení karosérie, zde již po nástřiku černou barvou.
Zde je vidět problém s podvozkem F103GT, který není široký 200mm, předné kola nebudou dobře pasovat, ba co víc, budou škrtat o velmi prolisované blatníky. Proto je potřeba buď podvozek F103RM či LM, nebo rozšíření náprav, pochopitelně i vzadu..
Základní nástřik bílou barvou bez oprav
Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT
Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT
Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Recenze
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 28.1.2010
Přečteno: 4061 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|