| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Peugeot 905 - placka pro Váš podvozek

Jak vznikala karosérie

Blade Racing patří k těm nejsnaživějším výrobcům karosérii pro 2WD auta, zejména pak pro milovníky sportovních prototypů bývalé skupiny C. Postupně jsem si opatřil jejich model Jaguaru XJR14, Toyotu TS010 a jako poslední Peugeot 905. Poměrně nejžhavější novinkou je pak starší vzor Porsche 956, které jsem zatím neměl možnost vyzkoušet, ale už mi leží na polici a je to vskutku dokonalý model.. Přesto bych se chtěl nyní věnovat těm prvním třem zmíněným vozům, které velmi věrně kopírují své předlohy skutečných prototypů, které jezdily MS sportovních vozů na počátku 90. let po zavedení atmosférických motorů do 3500ccm. Tehdejší vozy jezdily prakticky stejně rychle jako formule 1, nicméně automobilová federace FIA zapříčinila jejich konec a zánik světového mistrovství.

Karosérie vozu Peugeot 905 přišla od Blade Racingu včetně základních polepů, s variantou vozu číslo 5 respektive 6 včetně nálepek jmen jezdců tak, jak jezdili ve skutečnosti. V balíčku byl rovněž přední nárazník umožňující připevnění karosérie na podvozky Tamiya F103RM či LM, tedy s jedním šroubem uprostřed podobně jako jsou uchyceny přední spoilery u formulí a tedy nepoužitelně pro podvozek F103GT, který se dá se svým uchycením ovšem samozřejmě použít. Samostatně se tento díl prodává za cca 160kč. Osobně mám k dispozici podvozek F103GT ze stavebnice Courage LC70 Mugen a tak mohu jen potvrdit, že Blade Racingem dodávaný nárazník není pro GT potřeba. Pro předělání z čistokrevné formule se nám ovšem bude hodit.

Než začneme používat barvy, je vhodné karosérii zhruba obstřihnout z výlisku a poměřit s podvozkem. Dobré osazení je důležité pro celkový dojem i životnost karosérie. Proto doporučujeme dávat velký pozor při vyvrtání děr pro úchyty karoserie, tak aby bylo vše přesně. V době před nástřikem jistě průhlednost karosérie pomůže a barevným fixem si můžete vyznačit místa, kde budete potřebovat díry, včetně případně té pro anténu. Rovněž je dobré poměřit blatníky aby pasovaly na kola, konkrétně u Peugeota jsem nakonec lehce posunul přední blatníky dozadu tak, aby to lépe pasovalo na přední kola.

Před stříkáním karosérie si budete muset maskovací páskou sami zalepit skla modelu případně přední světla. Maskovací předloha není u Bladu dodávána. K porovnání vám nejlépe poslouží dobové fotografie, prot které je nejlépe navštívit server na to specializovaný, tedy www.racingsportscars.com. Jako vždy i zde se vřele doporučuje před lakováním model zevnitř řádně odmastit a nechat vyschnout. Potom již můžete stříkat sprejem, kde bych bez obav doporučoval používání originálních barev od Tamiye, ale to je na každém, co mu vyhovuje a s čím má dobré zkušenosti. Začínal jsem nástřikem černých ploch okolo kabiny a pruhů na voze. Oproti nákresu od Blade Racingu nedoporučuji nastříkat přední spoiler i z jeho boční části, jednak to neodpovídá realitě a jednak to není příliš estetické :)

Následně jsem model nastříkal bílým sprejem a tak dokončil základní barevné schéma vozu. Lexanová karosérie je pochopitelně opatřena vnějším ochranou folií, po jejímž strhnutí můžete začít s polepováním opět podle skutečného vzoru. Pro dokončení těchto prací je ještě potřeba podle přiložené šablony vystřihnout bočnice zadního mohutného spoileru a po zkompletování zadního křídla ho přilepit například oboustrannou páskou, která se mi na tuto práci poměrně dobře osvědčila, na základní část karosérie.

Pak už nezbývá nic, než model opět sestavit do již dříve nachystaných úchytů karosérie a vyrazit na zkušební jízdu. Je maximálně vhodné opatřit si podvozek patřičnými výztuhami přední části kapoty, která bude nejvíce namáhána. Lze použit pružný nárazník kopírující karosérii a podobně tak aby se na prvních závodech zbytečně hned neničila. Obecně jsem ale s pevností lexanu od Blade Racingu spokojený a přes značné opotřebování jsem zatím žádný kus neodložil jako příliš poničený. Zatím mám karosérii tolik, že jsem s Peugeotem ještě na závody nevyrazil…



Zkouška osazení karosérie, zde již po nástřiku černou barvou.



Zde je vidět problém s podvozkem F103GT, který není široký 200mm, předné kola nebudou dobře pasovat, ba co víc, budou škrtat o velmi prolisované blatníky. Proto je potřeba buď podvozek F103RM či LM, nebo rozšíření náprav, pochopitelně i vzadu..



Základní nástřik bílou barvou bez oprav



Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT



Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT



Hotový model osazený na rozšířeném podvozku F103GT

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Recenze  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 28.1.2010
Přečteno: 2950 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist