| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Rychvald zakončil sezónu Moravian Le Mans Series

Závěrečný závod "Vánoční soutěž"

Zajímavý závod se rozhodli uspořádat tradičně výborní organizátoři RC Team Rychvaldu. Po loňské hodinovce pro 4WD modely a tamtechy se pořadatelé rozhodli rozšířit závody o 2WD kategorii a dále o formule. Zároveň byl tento závod 2WD započítán jako závěrečný pro sezónu 2009, která tak obsahovala celkem 4 závody Moravian Le Mans Series, která si tak odbyla svůj první ročník.

Ke kvalifikaci Moravian Le Mans Series se postavilo celkem 15 jezdců, z toho 13 splňovalo požadavky pro započítání do tohoto nového seriálu. Požadavky jsou to mezi 2WD vozy celkem jednoduché, stačí mít na svém modelu karosérii sportovního prototypu tzv. placky nebo GT vozu. Cestovní vozy startují mimo pořadí šampionátu. Ale v tomto závodě jeli i tito samozřejmě dle regulí pořadatele zcela v pořádku o body v absolutním pořadí závodu 2WD. Luděk Maléř si odbyl svou premiéru mezi 2WD modely již v Želechovicích, ale když se jeho Saleen S7-R objevil po kvalifikaci na prvním místě, bylo to pořádně překvapení pro soupeře. Dodejme, že se kvalifikace jela stejným způsobem jako zářikový hlavní závod této série, tedy na nejrychlejší kolo. Času k jeho dosažení bylo 10 minut a maximalní počet objetých kol byl stanoven na 10. Tak se jezdci v klidu prostřídali na dráze a nemuseli si překážet. Favorizovaný průběžně vedoucí jezdec mistrovství Luděk Szostek na Mulsannu LMP byl druhý. Další z favoritů, Tomáš Rajdus, na Courage LC70 byl třetí. Porsche 956 Zdeňka Jánoše si těsně vybojovalo čtvrté místo před stejně zbarvenou Toyotou 88C-V Romana Krejčího. Jan Matyjas předvedl upravenou čtyřkolkou pro závod 24 hodin v Čelákovicích a s karosérii Toyota GT One obsadil šesté místo v kvalifikaci. Jiří Mačejovský na dalším Mulsannu LMP byl sedmý před Petrem Goluchem na stejném voze, který uzavíral osmičku jezdců, kteří startovali v tzv. finále A, tedy jezdili společně celkem 3 krát 20 minut. Baterky se neměnily, vetšinou všem vydržely bez problémů.. Jiří Hrabec byl nejlepším jezdcem s cestovním vozem, devátý v kvalifikaci před Petrem Jeramejkem, který začal s vozem Mini Cooper, ale většinu závodu odjezdil s karosérii Porsche 956, jak jsme ho vídali i na jiných závodech Le Mans Serie. Za Kubou Šimurdou na dalším cesťáku se umístil Robert Tyleček na Ferrari F430. Třináctý byl Martin Víta na Lotusu GT. Vojta Jaremejko, tedy junior, na voze BMW GTR startoval s předposledního místa. To poslední patřilo Petře Vykydalové, která opět vodila červenou Toyotu GT One.

Od startu závodu potvrzoval roli favorita Luděk Szostek, který zvítězil v první třetině závodu před Rajdusem a Maléřem, který na své první místo v kvalifikaci přeci jen musel tročku zapomenout. Držel se však velice dobře a tak potvrdil pověst kvalitního jezdce, kterou si získal zejména díky dominaci při závodech ve Valašském Meziříčí v kategorii 4WD. Během dalšího vývoje se toho mnoho neměnilo, zpravidla udával tempo Szostek a Rajdus ho těsně pronásledoval. Po dvou třetínách zajížděl ovšem nejrychlejší kola Roman Krejčí, kterého však zlobila elektronika. Navíc chyboval přeci jen častěji než vedoucí trojice, kterou uzavíral pravidelně Maléř, takže na třetí místo nemohol pomýšlet přesto, že Maléře v poslední třetině porazil. Pozici si lepšil Petr Goluch, s problémy s nastavením výkonu svého nového stříďáku se potácel Zdeněk Janoš, který také předvedl několik rychlých kol. Naopak se propadal Jan Matyjas a problémům se nevyhnul ani Mačejovský. Z kvalifikačně slabšího finále se hodně rozjezdil Jiří Hrabec a také zrychlující se Petr Jeramejko. Ostatní nejlépe napoví konečné pořadí závodu, kde je vidět, kdo neodkroužil celou hodinu.

Výsledky závodu:


 1  Ludek    Szostek        Mulsanne LMP       294     1h00m25.671   11.319    1.LMP
 2  Tomas    Rajdus         Courage LC70       290     1h00m31.768   11.504    2.LMP
 3  Ludek    Maler          Saleen S7          285     1h00m28.326   11.719     1.GT
 4  Roman    Krejci         Toyota 88C-V       274     1h00m24.381   11.335    3.LMP
 5  Jiri     Hrabec         TW                 271     1h00m08.529   12.119
 6  Jan      Matyjas        Toyota GTOne       264     1h00m32.655   11.959    4.LMP
 7  Zdenek   Janos          Porsche 956        262     1h00m35.650   11.532    5.LMP
 8  Petr     Jeremejko      Porsche 956/Mini   251     1h00m19.908   11.506    6.LMP
 9  Petr     Goluch         Mulsanne LMP       233     1h00m31.203   12.010    7.LMP
 10 Robert   Tylecek        Ferrari GT         230     1h00m28.279   12.974     2.GT
 11 Vojta    Jeremejko      BMW GTR            217     1h00m26.156   13.449     3.GT
 12 Kuba     Simurda        TW                 170       43m32.313   12.675
 13 Petra    Vykydalova     Toyota GTOne       149     1h00m23.359   15.348    8.LMP
 14 Martin   Vita           Lotus GT           146       42m01.574   13.645     4.GT
 15 Jiri     Macejovsky     Mulsanne LMP       136       32m14.065   11.759    9.LMP

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 28.12.2009
Přečteno: 1721 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist