|
Rychvald zakončil sezónu Moravian Le Mans Series
Závěrečný závod "Vánoční soutěž"
Zajímavý závod se rozhodli uspořádat tradičně výborní organizátoři RC Team Rychvaldu. Po loňské hodinovce pro 4WD modely a tamtechy se pořadatelé rozhodli rozšířit závody o 2WD kategorii a dále o formule. Zároveň byl tento závod 2WD započítán jako závěrečný pro sezónu 2009, která tak obsahovala celkem 4 závody Moravian Le Mans Series, která si tak odbyla svůj první ročník.
Ke kvalifikaci Moravian Le Mans Series se postavilo celkem 15 jezdců, z toho 13 splňovalo požadavky pro započítání do tohoto nového seriálu. Požadavky jsou to mezi 2WD vozy celkem jednoduché, stačí mít na svém modelu karosérii sportovního prototypu tzv. placky nebo GT vozu. Cestovní vozy startují mimo pořadí šampionátu. Ale v tomto závodě jeli i tito samozřejmě dle regulí pořadatele zcela v pořádku o body v absolutním pořadí závodu 2WD. Luděk Maléř si odbyl svou premiéru mezi 2WD modely již v Želechovicích, ale když se jeho Saleen S7-R objevil po kvalifikaci na prvním místě, bylo to pořádně překvapení pro soupeře. Dodejme, že se kvalifikace jela stejným způsobem jako zářikový hlavní závod této série, tedy na nejrychlejší kolo. Času k jeho dosažení bylo 10 minut a maximalní počet objetých kol byl stanoven na 10. Tak se jezdci v klidu prostřídali na dráze a nemuseli si překážet. Favorizovaný průběžně vedoucí jezdec mistrovství Luděk Szostek na Mulsannu LMP byl druhý. Další z favoritů, Tomáš Rajdus, na Courage LC70 byl třetí. Porsche 956 Zdeňka Jánoše si těsně vybojovalo čtvrté místo před stejně zbarvenou Toyotou 88C-V Romana Krejčího. Jan Matyjas předvedl upravenou čtyřkolkou pro závod 24 hodin v Čelákovicích a s karosérii Toyota GT One obsadil šesté místo v kvalifikaci. Jiří Mačejovský na dalším Mulsannu LMP byl sedmý před Petrem Goluchem na stejném voze, který uzavíral osmičku jezdců, kteří startovali v tzv. finále A, tedy jezdili společně celkem 3 krát 20 minut. Baterky se neměnily, vetšinou všem vydržely bez problémů.. Jiří Hrabec byl nejlepším jezdcem s cestovním vozem, devátý v kvalifikaci před Petrem Jeramejkem, který začal s vozem Mini Cooper, ale většinu závodu odjezdil s karosérii Porsche 956, jak jsme ho vídali i na jiných závodech Le Mans Serie. Za Kubou Šimurdou na dalším cesťáku se umístil Robert Tyleček na Ferrari F430. Třináctý byl Martin Víta na Lotusu GT. Vojta Jaremejko, tedy junior, na voze BMW GTR startoval s předposledního místa. To poslední patřilo Petře Vykydalové, která opět vodila červenou Toyotu GT One.
Od startu závodu potvrzoval roli favorita Luděk Szostek, který zvítězil v první třetině závodu před Rajdusem a Maléřem, který na své první místo v kvalifikaci přeci jen musel tročku zapomenout. Držel se však velice dobře a tak potvrdil pověst kvalitního jezdce, kterou si získal zejména díky dominaci při závodech ve Valašském Meziříčí v kategorii 4WD. Během dalšího vývoje se toho mnoho neměnilo, zpravidla udával tempo Szostek a Rajdus ho těsně pronásledoval. Po dvou třetínách zajížděl ovšem nejrychlejší kola Roman Krejčí, kterého však zlobila elektronika. Navíc chyboval přeci jen častěji než vedoucí trojice, kterou uzavíral pravidelně Maléř, takže na třetí místo nemohol pomýšlet přesto, že Maléře v poslední třetině porazil. Pozici si lepšil Petr Goluch, s problémy s nastavením výkonu svého nového stříďáku se potácel Zdeněk Janoš, který také předvedl několik rychlých kol. Naopak se propadal Jan Matyjas a problémům se nevyhnul ani Mačejovský. Z kvalifikačně slabšího finále se hodně rozjezdil Jiří Hrabec a také zrychlující se Petr Jeramejko. Ostatní nejlépe napoví konečné pořadí závodu, kde je vidět, kdo neodkroužil celou hodinu.
Výsledky závodu:
1 Ludek Szostek Mulsanne LMP 294 1h00m25.671 11.319 1.LMP
2 Tomas Rajdus Courage LC70 290 1h00m31.768 11.504 2.LMP
3 Ludek Maler Saleen S7 285 1h00m28.326 11.719 1.GT
4 Roman Krejci Toyota 88C-V 274 1h00m24.381 11.335 3.LMP
5 Jiri Hrabec TW 271 1h00m08.529 12.119
6 Jan Matyjas Toyota GTOne 264 1h00m32.655 11.959 4.LMP
7 Zdenek Janos Porsche 956 262 1h00m35.650 11.532 5.LMP
8 Petr Jeremejko Porsche 956/Mini 251 1h00m19.908 11.506 6.LMP
9 Petr Goluch Mulsanne LMP 233 1h00m31.203 12.010 7.LMP
10 Robert Tylecek Ferrari GT 230 1h00m28.279 12.974 2.GT
11 Vojta Jeremejko BMW GTR 217 1h00m26.156 13.449 3.GT
12 Kuba Simurda TW 170 43m32.313 12.675
13 Petra Vykydalova Toyota GTOne 149 1h00m23.359 15.348 8.LMP
14 Martin Vita Lotus GT 146 42m01.574 13.645 4.GT
15 Jiri Macejovsky Mulsanne LMP 136 32m14.065 11.759 9.LMP
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 28.12.2009
Přečteno: 2693 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|