|
12 hodin Blansko - Reportáž a výsledky
XI. Ročník vytrvalostního závodu RC modelů aut 1/10 2WD
Po téměř nekonečné řadě tréninkových jízdy, kdy bylo možné vyzkoušet a s časy porovnat zlepšení, čekal na desítku čtyřčlenných týmů závod na 12 hodin. Počasí bylo ostatně už několikátý den velice parné a dusné. Tým Airspeed nakonec startoval z boxů, protože měl uvolněný diferenciál, čehož si jezdec všiml až při samotném startu.
Závodu nicméně předcházel i oficiální 15ti minutový trénink. Už v něm měl ale právě tým Airspeed problémy, takže neodstartoval z roštu jako ostatní, ale byl ihned převelen do depa. Posléze se ale na trati objevil.
Mezi favority patřilo hned několik týmů. Velice rychlé Kladno, zkušený a rychlý Airspeed, Quattro Praha a domácí Blansko. Tyto týmy se také od začátku objevovaly na prvních místech. Ale i MavAll Racing příliš nezaostával pronásledovaný STS Chvojkovice Brod, které měly na svém voze silné osvětlení modelu vepředu i vzadu. Během úvodní fáze se na první místo propracovalo domácí Blansko a začalo ostatním přeci jen ujíždět. Sice ho zbrzdil několik kol nepočítající chip, ale i tak jeho vedení v průběhu závodu narůstalo.
Ve třetí hodině závodu se na trať začaly snášet drobné kapky a tak se opět začalo pochybovat o počasí, které bylo klasicky předbouřkové. Nakonec ale zůstalo opravdu jen u kapek a přes mnohé smyky a hodiny na trati se pokračovalo i nadále v plném tempu.
Již se zdálo, že Blansko bez problémů jen navyšuje náskok, stalo se, že se v osmé hodině závodu opět ozvalo počasí. Tentokrát déšť nabíral daleko více na intenzitě a doprovázen bouřkou začal silný déšť. Několik týmů se vody nezaleklo a pokračovalo, ale když byl déšť stále silnější, bylo potřeba vůz alespoň narychlo přestavět na mokro. Mohlo to znamenat výměnu střídavého motoru na stejnosměrný, zkontrolování či dobudování izolací a začala válka zejména o elektroniku. Některé týmy začaly odpadávat, jiné měnily, co se dalo.
Blansko přeci jen stálo zpočátku více v depu, než konkurence, ale posléze také vyjelo. Pravidelně jezdil tým MavAll a také Kladno snášelo vodu velmi dobře. Naopak rychle zhasly naděje týmu z Trutnova, tedy rcmagazine.cz, kterému postupně odešly dva regulátory a přijímač. Náš tým rc2wd.cz zradilo servo, které nezbývalo, než vyměnit, i když nakonec vyschlo a včera bylo ověřeno, že je v pořádku. Ale i tak tým po několika úpravách izolace odstoupil pro špatné kontakty na baterii.. Jako první však závod vzdal tým Kika Liberec, který jako jediný vsadil na karosérii Lola.
Těsně před koncem ještě zradilo servo tým Blanska, který odstoupil 20 minut před koncem a nezbývalo než čekat, kam se v pořadí propadne. První místo měl prakticky jasné již tým RCA Kladno.Ale spolehlivě jedoucí MavAll se mohl dostat na druhé místo. Nakonec se mu to o pouhé dvě kola podařilo a odsunul tak Blansko na bronzovou příčku. V poslední hodině skončily také naděje týmu Airspeed, takže cílem projelo celkem pouze 5 posádek, přestože na suché trati nikdo neměl zásadní problémy.
Závod to byl rozhodně zajímavý a měl vynikající sportovní úroveň. Jen si můžeme říct, že nejrychlejší jezdci a týmy jezdily celkem bez problémů pod 14 sekund na kolo a to při motorech 21,5T zaslouží hluboké smeknutí a obdiv. Bohužel nemáme přesné informace o tom, kdo s čím jel, takže uvítáme jakoukoliv informaci z prostředí týmů.
Neoficiální výsledky opět přinášíme v rámci naší databáze výsledků - 12 Blansko - výsledky.
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 20.7.2010
Přečteno: 2339 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|