| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

12 hodin Blansko - Tisková zpráva RC2WD.CZ

Tisková zpráva týmu

Náš tým přišel na závod coby nováček s jezdci, kteří zatím spíše sbírají zkušenosti. Byl to náš první vytrvalostní závod podobného charakteru. Ukázalo se, že jsme nebyli připraveni úplně 100% připraveni. První problém nastal asi 20km od bydliště, když jsme zjistili, že nemáme střechu nad hlavou a vraceli jsme se pro altánek. To že nám chybělo světlo na noční pracování jsme zjistili až na místě :) Přesto, že jsme si osvětlení chtěli vzít.. nevzali. A že by se hodil například fén, tak to nás napadlo až při pořádném dešti v depu..

Před závody jsme sestavili model na podvozku Tamiya F103GT a zúčastnili jsme se jednoho závodu coby testovací jízdu. Tam se vůz nechoval podle našich představ, ale po výměně předních tlumících pružinek už nebyl tak přetáčivý a tak jsme v Blansku v pátek večer poměrně kroužili spokojeně na dráze s obutím Corally STCC a pozdě v noci potom na gumách tvrdosti 22.

V sobotu ráno jsme nachystali dva nové motory johnson 540 pro závod, oba jsme teprve na místě zaběhli v destilované vodě. Hledali jsme optimální převody tak, aby se motor příliš nepřehříval. Ukázalo se ale, že zvládne docela dost a tak jsme zůstali u převodu 70/17, ačkoliv se nám to v pátek večer zdálo asi moc, protože se motor přehříval. Ovšem varianta s 16ti zubovým pastorkem byla příliš pomalá a dělalo to rozdíl téměř půl sekundy na kolo. Z uvedeného vyplývá, že jsme jeli originální stavebnicový převod tamiya.

Pro závod jsme obuli s ohledem na extrémní horko gumy o tvrdosti 33, ale ukázalo se, že nesedí dobře, vůz klouzal na obou nápravách více,než jsme si během tréninků zvykli, proto jsme museli předčasně přezouvat kola zhruba po dvou a půl hodině jízdy. V tu dobu se zároveň stále častěji objevoval problém s kontakty na baterii, která držela prakticky pouze na banáncích a drátech. Pravděpodobně častější nárazy způsobovaly zhoršení kontaktů, což se nám stalo osudným v nočním dešťovém finiši. Po třech hodinách jsme měnily poprvé baterie ve vysílačce. Našemu modelu stačí 4 tužkové baterie, takže tam jsme měli velké zásoby. Ovšem pětice baterii LiPol v autě až tak moc nebylo, prakticky to byl minimální možný počet.

Přáli jsme si drobný déšť, jednak kvůli tomu, že jsme jako jediní jeli uhlíkový motor, který nemá na vodě problém, i proto, že jsme měli poměrně dobře izolovaný regulátor posazený tak, že nám jinak zbytečně zvyšoval těžiště vozu. Drobný první déšť se ukázal být pro naše auto spíše výhodou a přibližoval nás více konkurenci, než jízda na suchu, kde jen jeden náš jezdec dokázal předjíždět alespoň některé ze soupeřů. Ale střídali jsme celkem pravidelně a spravedlivě, takže dostali všichni stejnou šanci.

Chtěli jsme v poklidu najet přes 2000 kol a samozřejmě by se to podařilo, ale průtrž mračen ve večerních hodinách nás začaly brzdit. Vlz se choval na gumách Dunlop 20 jako přibytý a byla to jenom radost s ním jezdit. Ovšem kontakty na baterkách stále častěji zlobily a navíc pak přestalo fungovat servo. Trochu jsme se zalekli a udělali lepší izolaci i pro přijímač i vyměněné servo. Vůz opět jezdil slušně, ale s baterkama to bylo stále horší. Vůz ztrácel energii a tak najednou jel neřízeně volnoběhem kamkoliv ho napadlo. To bylo jednak nebezpečné pro nás, ale i ostatní, proto jsme se rozhodli ze závodu při své premiéře odstoupit.

Přesto jsme odstoupili až hodinu před koncem, i když jsme od osmé hodiny závodu více stáli, než jezdili. Při domácí kontrole se ukázalo, že servo žije, tak ho ještě vyzkoušíme na některém ze závodů, zřejmě již tuto neděli ve Frýdku Místku Sokolíku při moravské Le Mans sérii, kterou spolupořádáme. Můžeme tak prohlásit, že jsme nic nezničili a to také není špatná zpráva pro nás.

Těšíme se na některý z dalších vytrvalostních závodů, otázkou jen zůstane, jak moc budeme chtít posílit jezdecké složení a určitě již budeme chtít mít i mechanika, který nám tentokrát pár dní před závodem vypadl.

Technické údaje:

podvozek: Tamiya F103GT
obutí : Corally Take Off 33, 27, STCC, 22, Dunlop 20 mokré
baterie 4200-5000 (různé značky)
motor: Johnson 540 (jeden na tréninky, druhý na závod, další rezervní)
regulátor: LRP IPC 8.1
karosérie: Toyota 88C-V od výrobce Cross Racing
vysílačka: DSM Spectrum DX3S

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Tým  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 21.7.2010
Přečteno: 1532 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist