|
Hit 55 Zlín - jaký byl?
Nejatraktivnější byl X Ray X10 challenge…
Tradiční závody 2WD DVD ve Zlíně, tedy dvoukolky s bezdušáky přinesly zajímavé souboje, přesto byla nejatraktivnější podívaná v rámci jiného závodu dvoukolek, tedy World GT X Ray X10 poháru. Opravdu škoda přeškoda, že se to jezdí jako přísný pohár jen pro jeden podvozek, být to otevřená kategorie, byla by to paráda.
V naší nejsledovanější kategorii 2WD DVD, kde jezdí převážně podvozky Tamiya F103GT se v rukou Ivo Novosada poprvé objevil přestavěný vůz Corally (vychazející ze staršího Corally podvozku). Novosad si změnu velmi pochvaloval a jeho průběžná pořadí potvrzovala, že udělal dobře. Opustil tak karoserii Audi R8R ve prospěch spideru určeného pro spalováky. Nakonec mu třetí místo uteklo jen o pověstný chloupek. O první místo sváděl souboj tradiční a neporažený vítěz Roman Štalmach s Tomášem Rajdusem. Rajdus od začátku ukazoval, že to bude mít Štalmach těžké. Navíc Štalmach během dne zkoušel různé experimenty, které mu měly pomáhat najít vhodnou změnu předpisů. Nicméně v přímém souboji nakonec Rajdus triumfoval a porazil tak dříve neporazitelného Štalmacha na jeho domácí půdě. To byl bezesporu nejzajímavější okamžik těchto závodu. Ale nelze opomenout skutečnost, že se na startu sešla minimálně šestice velice vyrovnaných jezdců a o výsledcích rozhodovaly sekundy nebo i méně. Byl to jeden z nejzajímavějších závodů, které jsem ve Zlině zažil.
V souvislosti s narůstající kvalitou jezdeckého pole a tím pádem i údajnému zvětšování rozdílů mezi prvními a posledními se z iniciaty Romana Štalmacha začalo debatovat o možných změnách předpisů. Bylo by dobré sjednotit pravidla alespoň v rámci Moravy, ale nebude snadné najít řešení. Nový koncept přináší některé zajímavosti, ale vše ukáže budoucnost, hlavně aby se závody ubíraly takovým směrem, aby jezdců a zájemců přibývalo a rovněž se na startu objevovali špičková jezdci a také moderní technika.
Jak jsem v úvodu nastínil, nejvíc mne nadchl XRAY X10 cup. Ale i zde je co vytýkat. Kromě uzavřenosti a zákazu startu jiných podvozků, které ve světe v kategorii World GT startují, který je dán pochopitelně komerčním pojetím závodů, zde překvapil start karosérii českého výrobce. Je hezké, že se u nás začaly vyrábět takové karoserie, jako je Lamborghini z dílem Slot Racing BPA, ale velká škoda je, že se jedná prakticky o sci-fi auto, které s reálnou předlohou nemá prakticky nic společného. V open kategorii bych to pochopil, ale tady v XRAY Challenge se zakládalo na tom, že zde startují věrné a krásné kopie vozů GT to pokládal za velký krok mimo, bohužel… Prakticky dvakrát nižší karosérie než konkurenční Corvetty či Vipery musí pochopitelně ovlivňovat i výsledky a krásná kategorie tak po přeci jen snesitelném Mulsannu LMP dostane asi výraznou rýhu na vzhledu.
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 2.2.2010
Přečteno: 2581 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|