|
Ohlednutí za Zlínským HITem 65
Osobní zkušenosti
Zlínský závod jsem chtěl pojmout jako tréninkový před zahájením kobercové, halové sezóny u nás na severu Moravy, ať již závodů 2WD Open ve Frýdku Místku a Rychvaldu a totéž samozřejmě s kategorií F1, i když v Rychvaldu je motor omezen na 21,5T což mi činí problémy protože moje formule je celoročně poháněna motorem 5,5T. Ten mi tak trochu zbyl v polici a našel zde parádní uplatnění po omezení výkonu na vysilačce na 40%.
Letos na jezdce čekala nová tribuna, která byla značně prostorná, takže ani v deseti lidech nebyl problém s mačkanicí. Nechybělo čerstvé a chutné pečivo a také bufet, kde však poměrně brzy došlo jídlo a možná by nebylo naškodu, kdyby příště byl i nějaký ten gulášek :) Jinak technická trať pro dvoukolky skoro až moc byla perfektně připravena a dobře se jezdilo.
World GT Xray Challenge
Chtěl jsem si vyzkoušet tuto prestižní kategorii, která se těší stále větší popularitě a také výkonnost jezdců a tím i celková úroveň je velmi vysoká. A tak nebylo divu, že jsem při svém prvním startu neměl šanci na přední umístění. Ale byla to parádní škola v hledání rezerv. V každé jízdě jsem se zlepšoval a v posledních finálovkách už byl z jízdy jen pozitivní dojem. Děkuji jezdci Vičánkovi, který mi přeflashoval software na mím Speed Passion regulátoru a tak vůz hnaný motorem stejného výrobce dost zrychlil. Přesto pro příště by to chtělo asi přidat na zrychlení a ubrat z maximální rychlosti a využít rozšířené nastavení právě těchto hodnot. Ale i tak byla celý den mou největší slabinou nedotáčivost vozu. Nechal jsem si poradit a dal ojeté menší přední kola, bylo to lepší, ale pořád to nebylo ono. Takže pro příště si pohraji ještě více a pokusím se přitvrdit zadní tlumení a vyzkouším měkčí přední pružiny. Ale dojem z jízdy s krásným Porsche 962C byl báječný.
Formule 1 Grand Prix Elišky Junkové
Jestli bylo "gétéčko" nedotáčivé, tak formule s podvozkem Corally byla zcela přetáčivá. Stále jsem hledal příčinu. A protože jsem zkoušel spíše "odpadní" mechy, měnil jsem po každé jízdě kola, kontroloval nastavení T-baru, ale zlepšení se nedostávalo. Naopak díky tomu přespříliš silnému řízení jsem trefil zadnim kolem mantinel a zlomil T-bar i horní plato s třecím tlumičem. Takže rozhodnutí bylo jasné. Definitivní konec. Ale ještě jsem to na závodech nikdy nezabalil, i když těch problémů od elektroniky přes mechanické poškození bylo už nespočítatelně. A nakonec tomu nejinak bylo i teď. Jen asi 5 minut jsem byl rozhodnutý formuli uklidit. Ale pak jsem si říkal, že se na to alespoň podívám.. Náhradní T-bar jsem navíc měl. Ale stávající byl tak šikovně zlomený, že jsem ho začal slepovat. Nakonec jsem rozebral půl formule, vše slepil, složil a stihl i druhou finálovou jízdu. Těsně před startem jsem si však všiml, že T-bar jde ztěžka, že se téměř nenahýbá zadní náprava do stran. Tak jsem jel opatrně, ať jízdu odjedu. Ale bylo to pozitivní v tom, že jsem odhalil začátečnickou chybu. Karosérie totiž celý den bránila výkyvu T-baru a zadní nápravy.. To by důvod celodenních problémú.. A tak nezbylo než si užít poslední finálovou jízdu, kde jsem postupně zrychlovat a vychutnával si konečně parádní jízdu. Leč zřejmě tepelná ochrana regulátoru vůz minutu před koncem zastavila. Ale to mi nemohlo pokazit dobrý dojem s dobře fungujícího vozu. Daleko od medailových umístění jsem odjížděl spokojený a natěšený na další závod, který pro mne bude v Rychvaldu 7.11.
Výsledky a fotografie jsou v naší databázi - Formule 1 a World GT a zajímavé vozy byly k vidění k v kategorii DVD-2WD
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 24.10.2010
Přečteno: 2478 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|