|
Reportáž HIT67 Zlín
Pár postřehů ze Zlína
Xray Challenge World GT
Nejrychlejší RC modely, které byly ve Zlíně k vidění. Speciály, které sice pohání pouze motor 17,5T ale díky velmi kvalitním podvozkům Xray X10 s náhonem pouze na zadní nápravu, přísně aerodynamickými karoseriemi a širokými mechy, jsou opravdovou lahůdkou každých RC závodů. Nejinak tomu bylo zde, kde se na startu sešlo 12 velmi rychlých jezdců. Každý kdo tuto kategorii zkusil mi dá jistě za pravdu, že není snadné se v takové konkurenci prosadit. Špičce vévodí naši nejlepší jezdci jako je Radek Flek či Jarda Kopecký. Za nimi se na třetím místě umístil dosud vedoucí jezdec průběžného pořadí Michal Abrahámek, který se přes léto věnuje závodům spalováků a tady dokazuje, že opravdu umí jezdit s čímkoliv na co sáhne. Miroslav Dolanský dojel čtvrtý před Pavlem Rajdusem, který zdejší závody bere jako srovnávací metu, kam je potřeba se v rychlosti dostat. I tentokrát se během dne neustále zlepšoval. Příliš se nedařilo rychlému Dušanu Vičánkovi. V jedné z rozjížděk dokonce po uvolnění předního závaží narazil v plné rychlosti do bariery na konci bezmála 30 metrů dlouhé rovinky. Sedmé místo obsadil Roman Krejčí. Jeho cílem byl postup do finále A, což se mu podařilo s pěkného šestého místa. V samotném finále však ztratil motivaci, protože jezdci před ním byly nad jeho síly. Nicméně si pochvaloval rychlost vozu, která se po celodenním štelování Speed Passion regulace a díky radám Radka Fleka, který jede stejnou značku, dostala na úroveň špičky. Richard Granát závodiště z osobních důvodů opustil předčasně. V B finále se proháněl nejrychleji nováček kategorie, ale jinak velmi zkušený Libor Holub. Za ním dojel Milan Peška, Petr Rovný a Rosťa Zapletal.
Výsledky
Formule 1
Úctyhodných 22 monopostů se postupně postavilo na rošt závodu o Pohár Elišky Junkové. Favorité byly Petr Novotný, Miroslav Dolanský či Karel Mikuš. Tito jezdci také společně s Tomášem Brodským a Tomášem Rajdusem udávali tempo v ačkových finálových jízdách. Vzruch do vývoje závodu vnesl Roman Krejčí, když ve druhém finále dosáhl absolutně nejlepšího nájezdu a tak překvapil všechny jezdce finále A. Sám totiž nastoupil do finále B poté, co se mu v rozjížďkách vypínal regulátor, který nestíhal zásobovat silný motor. Na finále ale dostal zapůjčený motor od Romana Štalmacha, jinak lídra finále B, a začal atakovat špičku nejen nejrychlejšími koly, ale i celkovými nájezdy. Když ve třetím finále najel Krejčí 26 kol, vypadalo to na překvapení závodu. Nakonec z toho ale bylo "pouze" čtvrté místo o půl sekundy za Brodským. Nicméně faktem je, že jen díky horšímu postavení na roštu (finále B startovalo v místech kde končilo finále A) ztrácel cca 10 sekund v součtu dvou jízd. Nakonec se ale z prvního místa opět radoval Novotný, kterému velmi zdařile konkuroval Mikuš, který ukázal, jak se dá rychle jezdit s podvozkem snad 15 let starým.
Výsledky
2WD DVD
Kategorie, kde se letos povinně obouvá na zadní nápravu Sorex 40 přilákala tentokrát pouze 4 jezdce a dlužno říct, že se toho příliš mnoho zajímavého na trati neudálo. Kraloval Roman Štalmach před Jurou Hrabcem a během dne se stále zlepšoval Petr Jaremejko. Chvost pak kontroloval Fanán Stodola.
Ostatní
V kategorii 4WD Stock vyhrál opět Kuba Šimurda před Martinem Kratochvílem. Mezi Hobbisty kraloval Igor Vlahovič ze serveru www.masters.cz před Kubou Zapletalem. A v Super Stocích se pak sešli nejlepší jezdci a ve velké konkurenci zvítězil Radek Flek před Markem Černým, Václavem Sauerem, Jardou Kopeckým a Karlem Kratochvílem.
Literatura, odkazy, zdroje
http://rc.zlin.cz/
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 13.12.2010
Přečteno: 2556 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|