| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Moravskoslezský pohár v Rychvaldu

Ohlédnutí za závodem

První závod letošní zimní série závodů v Rychvaldu máme úspěšně za sebou. V sobotu se za účasti téměř 80 vozů ve čtyřech kategoriích konal závod offroadů, v neděli potom onroad závody, kde se sešlo 59 vozů v pěti kategoriích, kde se zaměříme zejména na ty s poháněnou zadní nápravou, jak je naším dobrým zvykem :) Ovšem během dneška se tu objeví galerie z obou závodních dní.

Po loňských volných závodech formulí, dostaly monoposty důvěru a bylo vypsáno mistrovství pro formule 1. Na startu se tak sešlo 12 vozů, mezi nimi ostřílení borci jako Tomáš Rajdus či Rostislav Zapletal, kterému to ve formulích jede opravdu skvěle, ale nově do této kategorie přistoupil úspěšný Pavel Mojžíšek. Zpestřením byl start Luďka Maléře, který přestavěl svou placku na formuli či omladiny v zastoupení Marie a Honzíka Szostkových. Na startu se objevil i zcela nově zakoupený vůz Corally New Generation vedený Zdeňkem Švidrnochem.

V závodě si nejlépe vedl zkušený Rajdus startující na stařičkém podvozku Tamiya F103RM před Maléřem na obdobném podvozku. Zapletal byl třetí s moderním šasi 3Racing. Výborně jela opět Maruška a dokonce dokázala porazit pátého Zbyňka Kratochvíla. Vítěz najel pěkných 28 kol a zároveň se stal držitelem nejrychlejšího kola mezi monoposty časem 12,884.

Dvoukolky, přezdívané placky či prototypy přilákali na start 16 jezdců, další dva se omluvili. To je velmi slibný začátek této nově vypsané kategorie. Úroveň zde byla při prvním závodu doslova úžasná, protože neohrožený lídr této kategorie, Tomáš Rajdus, který kraloval ve většině severomoravských závodů 2WD v letní sezóně byl po kvalifikaci s odřenými ušima pátý. K dokonalosti dovádí tuto kategorii jeho neméně zkušený bratr Pavel Rajdus, který zvítězil v kvalifikaci těsně před Karlem Kratochvílem, který si odskočil do této kategorie díky zapůjčení vozu od Jury Hrabce. Kratochvíl doslova čaroval ve svých rozjížďkách, kdy se vyhýbal doslova mistrovsky početnému poli pomalejších jezdců. Byla to paráda a jezdec ukázal, že patří mezi elitu, která je o stupeň dál, než konkurence.Výborně zajel i mladý Kuba Šimurda či Pavel Melicher. Po čase se objevil i Luděk Szostek, ovšem jeho absence byla znát a na první místa to nestačilo. Ani jednu jízdu nedokončil Petr Jaremejko, který prakticky celý den ladil zlobící diferenciál na své placce Pro10.

Bylo náročně dostat se do finále 1, které čítalo 8 jezdců, tedy přesnou polovinu. Trať byla vytyčena jako velmi technická, relativně úzká, takže předjíždění bylo velmi náročné. První jízda patřila rozjetému Kratochvílovi, nad jehož výkonem s podvozkem Tamiya F103GT smekám kloboukem. Druhý byl Pavel Rajdus, který ještě ladil svůj Xray X10. Na třetím místě se blýskl Roman Krejčí, který startoval s Xray X10 svůj teprve druhý závod. Nedařilo se favorizovanému Melicherovi, který stejně jako Tomáš Rajdus jízdu nedokončil. Další jízdy již patřili stále se zrychlujícímu Pavlu Rajdusovi, který dokázal svým soupeřům uskočit o celé kolo. Bude jistě zajímavé, jak se mu bude dařit tuto sobotu v Holešově při Xray challenge, kde se sejde opět domácí špička této kategorie. Kratochvíl uhájil nakonec druhé místo před dotírajícím Melicherem. Čtvrté místo pro sebe rozhodl velmi těsně Tomáš Rajdus před Romanem Krejčím. Ve finále B nakonec slavil úspěch Rostislav Zapletal, který jel rovněž Xray X10. Rychlý byl i Kuba David, který jel za zapůjčeným podvozkem Tamiya F103GT a dojel druhý před Martinem Krejčím na dalším Xray X10L. Poslední byla začínající mladá Lucie Krejčí, která by zřejmě výhledově potřebovala kvalitnější radio a servo, protože si stěžovala na neustále se měnící přímý směr jízdy vozu.

Závody to byly parádní, koberec perfektní kvality, snad se jen někdy zbytečně více projevovalo napětí ať již organizátorů, tak samotných jezdců. Ona přísnost na závodech určitě neškodí, ale musí být spravedlivá a to je třeba se učit stejně dobře ba i víc, než jezdci svých povinností. Ale snad příště bude i toto lepší, jinak by to závodům zbytečně škodilo. Příští závod se pojede 5.12., tedy v neděli ráno po té, co se ze soboty na neděli pojede závěrečný závod Le Mans Série, která začne v 21:00 a končí zhruba kolem 2:00 ráno. Možnost přespání v tělocvičně domluvena, ráno pak startuje Moravskoslezský pohár.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 11.11.2010
Přečteno: 1571 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist