| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Ohlédnutí za Rychvaldem

Osobní úspěch s dvoukolkou mezi 4WD

Další z volných závodů formulí v Rychvaldě přilákal na start devět jezdců. Jeden, pravda, ještě neměl svoji formuli doručenu poštou k rukám, tak se svezl s dvanáctinovou plackou, ale příliš se neuplatnil. Pro úplnost připomeňme, že se zde jezdí s omezením motorů na 21.5T střídavý, nebo stejnosměrný systém s motory Johnson. Už páteční testy ukázaly, že tyto motory jsou prakticky totožné a nebyla převaha ani na straně střídavé 21,5T ani Johnsona.

Od prvních rozjížděk bylo patrné, že o bednu si to rozdají Luděk Szostek, Tomáš Rajdus (oba Tamiya F103RM) a Pavel Melicher s HPI. Mohl jim ještě sekundovat Zbyněk Kratochvíl s dalšm zajímavým monopostem od 3Racingu. Kratochvílův vůz by si zasloužil navíc titul nejhezčí formule na startu. Na startu se ještě objevilo pár starších tamií F103RM, jedna F104 a také druhé HPI. Roman Krejčí, autor tohoto článku, se prakticky v pátek i sobotu trápil špatnou volbou mechových kol, ale nakonec našel a vhodně vyzkoušel ojeté mechy tvrdosti 25 od Zenu a přeci jen v závodě zrychlil a po problémech, které měl Melicher s HPI zejména díky přejíždění pomalejších závodníků, kroužil na čtvrtém místě. Hlavní souboj se odehrál mezi Rajdusem a Szostkem. Do poslední chvíle nebylo jasné, kdo zvítězí, nicméně nakonec se radoval Rajdus, který oprášil svou letitou formuli opatřenou LRP střídavým motorem, před Luďkem Szostkem, který se musel tentokrát spokojit s druhým místem, že by jeho první porážka ve formulích v přímém souboji za poslední rok? Zbyněk Kratochvíl si v klidu dojel pro třetí místo.

Výsledky

Hodně se mezi lidmi mluvilo o připravované Moravian Le Mans Serii, která se pojede za měsíc v rámci posledního halového závodu v Rychvaldu. Překvapil mne zájem nových lidí, i tradičních jezdců, kteří o tyto závody mají zájem. Roman Krejčí dokončil před víkendem svůj sportovní prototyp Dauer 962LM se střídavým motorem 13,5T Nowak a podvozkem Corally New Generation přestavěného z formule a již páteční testování ukázalo, že souhra všech komponentů byla dobrou volbou a bude to rychlý vůz do kategori Le Mans LMP1, tedy placek s širokými mech. S tímto motorem se nedalo jet jinde, než v kategorii Super Stock 10,5T a tam se také Krejčí přihlásil. Vyzkoušet varianty motorů a nastavení se rozhodl i Ivo Novosad ze Zubří. Také jeho placka s karosérii Lola T530 byla opatřena upraveným podvozkem Corally, ale starším modelem. Jeho vůz odpovídal specifikace Le Mans Serie LMP2, navíc jel na bezdušácích, takže bylo jasné, že to bude mít mezi čtyřkolkami mnohem těžší než LMP1 Krejčího.

Právě placka Krejčího byla překvapením nejen rozjížděk, ale nakonec i finále A. Po rozjížďkách potvrdil roli jasného favorita Karel Kratochvíl z Havířova. Za ním se ale slibovalo k zajímavému souboji mezi Liborem Holubem, který v pátek při trénování strávil 12 hodin v tělocvičně, Tomášem Rajdusem, mladým Martinem Kratochvílem a Romanem Krejčím s dvoukolkou. Samotné finále měly podobný průbeh. Na špici ujíždějící Kratochvíl, za ním souboj do kterého se zezadu tlačil Krejčí, který jezdil pravidelně druhá nejrychlejší kola po Kratochvílovi a také jeho, stále se zrychlující, syn Martin, před jehož technikou jízdy klobouk dolů. První finále přineslo druhé místo Krejčímu, což byl hlavně pro něj velký šok, tedy úspěch, zejméně díky kvalitnímu autu, které jen těžko dovolilo udělat chybou svým přesým řízením. Ve druhé jízdě byl trošku jiný scénář poté, co se během předjíždění pomalejších jezdců podařilo Martinovi dostat před Krejčího na druhé místo. Krejčí byl v této jízdě napomínán za drsnější předjíždění svých soupeřů v boji o medailové umístění. Nakonec v posledním kole Martina předjel, ale byl to sporný manévr, který rozhodčí odměnili tvrdým stop-go a tak klesl na čtvrté místo. Zvláštní,k že sám Martin předjetí hodnotil jako běžné, ale to k závodům patří. Ona přeci jen dvoukolka jede tročku jinou stopu a slabší motor v této koncepci měl větší zrychlení, než čtyřkolky, takže mohl předjíždět prakticky jen při výjezdech ze zatáčky či jinak podjet více driftující soupeře. Třetí finále se rozhodlo poměrně brzy, když se na nájezdu do cílové rovinky střetli Rajdus s Martinem a oba během kotrmelců předjel Krejčí a pohodlně se usadil na druhém místě za suverénem Karlem Kratochvílem, který během finálovek dával soupeřům minimálne jedno kolo. Nakonec byla matematika hodně tesná při počítání třetího až pátého místa. První dvě místa byla jasná, ale Martin byl veli potěšen třetím místem. Za sebou nechal zkušeného Holuba i Rajduse, ostatní přeci jen ztráceli více a nemohli do soubojů o stupně vítězů zasáhnout. Závod to byl zajímavý a pro „dvoukolky“ ču zadohraby zajímavý tím, že se podařilo získat druhé místo pro tuto koncepci auta a tak potvrdit rovněž druhé místo Matěje Kupčíka z posledních závodů. Bohužel se uvažuje do budoucna tak, že by široké mechy na pancarech nebyly povoleny v rámci závodů 4WD v Rychvaldě…

Výsledky

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 8.3.2010
Přečteno: 1872 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist