| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT | |
Astra Cup poprvé s formulemiOhlédnutí za zdařilým závodem
Jak jsme předeslali v pozvánce, o tomto víkendu se ve Frýdku Místku poprvé jel závod formulí, jinak také samozřejmě tradiční závod dvoukolek pro GT vozy a "placky". Nechyběly ani 4WD kategorie hobby, stock a open a také se zde jeli offroady. Díky pozvánce zveřejněné na serveru Masters.cz se zde objevili i někteří jezdci, kteří zde jinak nestartují. Tím nejvýraznějším byl zajisté Luděk Maléř, který se přihlásil rovnou do dvou kategorií, tedy Stock a 2WD.
1. Krejčí Toyota 88C-V F103GT-PanCar 22 5:06,18 13,34 2. Goluch Mulsanne LMP F103GT-LM 21 5:14,00 13,77 3. Maléř Saleen GT F103GT 20 5:08,87 14,67 4. Mačejovský Mulsanne LMP F103GT 19 5:00,54 13,92 5. Jírů Ford GT40 F103GT 19 5:04,72 14,84 6. Pyreň Honda NSX F103GT 19 5:12,68 15,20 7. Kratochvíl Honda NSX F103GT 18 5:05,12 15,46 8. Kunz Toyota GT-One F103LM 18 5:08,68 15,33 9. Tyleček 0První finálová jízda přinesla největší souboj o první místo mezi Krejčím a Goluchem. Nejprve vedl Krejčí, ale Goluch ho dojížděl až se dostal do vedení a vytvořil si několikametrový náskok. Krejčí, ale dokázal náskok opět vynulovat, ale ne na dlouho, neboť Goluch ještě dokázal zrychlit a lehce odskočit ve vedení. Ale opět to nebylo definitivní a v samotném závěru jeli oba jezdci bok po boku a v napínavém boji měl nakonec více štěstí Krejčí, který zvítězil o půl sekundy. Oba jezdci najeli 21 kol, Goluchovi patřilo nejrychlejší kolo. Krejčí si postěžoval na přemazané zadní mechy, které byly příčinou pomalejšího vstupu do závodu. Souboj o třetí místo sváděl zase Mačejovský s Maléřem. Oba je nakonec dělilo od sebe jen něco přes jednu vteřinu. Pátý byl Jírů, který si během závodu stěžoval na převracení vozu, protože několikrát během dne skončil na střeše. Krejčí si držel první místo i ve druhém finále a tím pádem již předčasně rozhodl o vítězství ve svůj prospěch před třetí finálovou jízdou. Počítá se totiž součet dvou lepších umístění ze tří finálových jízd. Totéž se dalo říct o Goluchovi, který byl opět druhý, ale ztrácel jedno kolo. Maléř dojel do cíle třetí před Pyreněm, rychlý Mačejovský bohužel nenastoupil. Kunz dojel na pěkném pátém místě. Poslední jízda nepřinesla žádné velké změny, nedařilo se Pyreňovi, který dojel až za Kratochvílem, oba na vozech s kastlí Honda NSX. Zajímavostí bylo v této jízdě nejrychlejší kolo, protože patřilo Mačejovskému. Pořadí finále 2WD Open: 1. Krejčí Toyota 88C-V F103GT-PanCar 21 5:04,82 13,63 2. Goluch Mulsanne LMP F103GT-LM 21 5:13,63 13,55 3. Maléř Saleen GT F103GT 20 5:14,70 14,50 4. Mačejovský Mulsanne LMP F103GT 19 5:01,34 13,81 5. Kunz Toyota GT-One F103LM 18 5:03,50 15,50 6. Pyreň Honda NSX F103GT 18 5:12,01 15,43 7. Jírů Ford GT40 F103GT 18 5:16,26 14,99 8. Kratochvíl Honda NSX F103GT 16 5:06,39 15,84 9. Tyleček 0Formule 1 První závod formule 1 ve Frýdku Místku přivedl na start úctyhodný počet 9 vozů. Podvozkově to bylo pestřejší než v kategorii 2WD. Objevily se zde dva vozy F104, několik verzí tradiční F103RM, ale také jeden monopost HPI, jeden Corally New Generation. Několik jezdců zde startovalo s formulí úplně poprvé. Mezi nimi byl i jinak zkušený mladý pilot Jan Koniarik, který představil svou zbraň F104. Zvítězil v první kvalifikaci před Petrem Goluchem a Pavlem Melicharem (to je ten stroj HPI). Ze začátku kvalifikace si dobře vedl i Roman Krejčí se svou Corally, ale uvolněné zadní křídlo mu zcela poničilo zadní kola a po 9ti kolech raději odstoupil, do té doby mu ale patřilo nejrychlejší kolo, které posléze Koniarik překonal. Čtvrtý byl tradiční jezdec Jiří Kunz před Tomášem Jírů, který se svou F104 jel tento den také poprvé. Odstoupil Tyleček a nenastoupil Pyreň. Koniarik přes nápor Krejčího zvítězil i ve druhé kvalifikaci. Goluch byl třetí před Jírů a Melicherem. Poslední kvalifikace patřila Goluchovi, který zajel fantastické kolo 12,99 a zvítězil před Krejčím, který si ale nakonec vybojoval první místo na startovním roštu. Třetí místo si vybojoval Kunz. Koniarik nedokončil, stejně jako Tyleček či Pyreň. Ale právě u Pyreně se hodně pracovalo přes polední pauzu, kdy ho navštívil zkušený Luděk Szostek a na formuli se hodně zapracovalo, což se projevilo ve finále. Nejlepší kvalifikace: 1. Koniarik F104 21 5:06,10 14,07 2. Goluch F103RM 21 5:06,35 12,99 3. Krejčí Corally McLaren 21 05:08,3 13,40 4. Kunz F103RM 19 5:03,24 14,68 5. Melicher HPI 19 5:08,47 14,88 6. Jírů F104 19 5:16,57 14,77 7. Knapp Dan F103RM 16 5:03,53 16,62 8. Tyleček F103RM 1 9. Pyreň F103RM RedBull 0 Ve finálových jízdách se nekonal předpokládaný souboj Koniarik-Krejčí-Goluch. Koniarik bohužel zůstával s problémy, které se nepodařilo odstranit vzadu a dojel čtvrtý. Výrazně se zlepšil zmíněný Pyreň, který z posledního místa na startu vybojoval pěkné třetí místo. První byl Krejčí s náskokem jednoho kola na Golucha. Nedařilo se Kunzovi, který zaostal za očekáváním. Druhé finále předčasně rozhodlo o vítězi, kterým se stal Krejčí, když opět jako jediný najel 21 kol. Na druhé místo poskočil Koniarik, ale oproti kvalifikaci byl o 2 kola pomalejší. Polepšil si i Kunz, který dojel čtvrtý za Goluchem. Rychlý Pyreň odstoupil, stejně jako nejpomalejší jezdec Knapp. Do třetího finále nasadil Krejčí svůj záložní vůz F103RM s karosérii Stewartu F1, ale vůz se ukázal jako příliš nízký od země a tak se propadal v pořadí až na třetí místo. Vítězství si nakonec vybojoval Pyreň před Goluchem. Čtvrtý byl Jírů před Koniarikem. Pořadí finále Formule 1: 1. Krejčí Corally McLaren 21 05:07,0 13,75 2. Goluch F103RM 20 05:10,9 13,98 3. Pyreň F103RM RedBull 20 05:04,9 13,93 4. Koniarik F104 19 05:03,4 14,23 5. Jírů F104 18 05:02,5 15,33 6. Kunz F103RM 18 05:01,5 14,3 7. Melicher HPI 18 05:05,4 14,58 8. Knapp Dan F103RM 17 05:01,8 16,11 Tyleček F103RM 0 Často se v poslední době hovoří o omezení pro kategorii 2WD, ať již placky a GT či formule. Zde se jezdí letos opravdu obě kategorie jako otevřené a je pouze na zralé úvaze jezdců, co do svých vozů namontují. V obou kategoriích se osvědčují mechová kola, která lépe sedí na koberci. Co se motorů týká, tato kategorie víceméně sama ukazuje, kolik výkonu se do svého vozu hodí dát a kolik je už moc. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že samozřejmě hodně záleží na převodech, ale pokud jezdím v placce motor Nowak 13,5T střídavý, tak na vysílačce jsem omezoval výkone na 80%. Když jsem na poslední finálovou jízdu dal 90%, nedokázal jsem zajet rychlejší kolo a přestože byl vůz ještě dravější, bylo to zřejmě již příliš výkonné a přebytek výkonu se nedařilo rozumně převést na dráhu. Takže se jeví jako rozumná varianta zřejmě střídavý motor 17,5T a nebo věřit zralé úvaze jezdců, aby své vozy nepřemotorovali a nebyli na trati nebezpeční :) V ostatních kategoriích si připomeňme alespoň ty nejrychlejší. V Openech vyhrál Pavel Karel před Zbyňkem Kratochvílem. Ve Stockách vyhrál Luděk Maléř před Jakubem Davidem. V Hobby kategorii se radoval Pavel Kocich před Jakubem Zaplatelem. A v Offroadech zvítězil Pavel Melicher před Alešem Hornsteinem. Závody proběhly bez problémů a přes velký počet startujících ve všech kategoriích se podařilo závody ukončit po čtvrté hodině odpolední, takže věřím, že byly účastníci přes četné karamboly na trati a místy zvlněný koberec spokojeni a vítězům se jistě líbili pěkné poháry.
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Článek publikován: 18.1.2010 Související články:
Ve Frýdku Místku se počasí udobřilo Mnohé účastníky ranní déšť ale odradil, (Roman Krejčí) Do Frýdku Místku již tuto sobotu Astra Cup pokračuje druhým závodem letní sezóny, (Roman Krejčí) Finále ve Frýdku Místku ukončilo zimní sezónu Ohlédnutí, (Roman Krejčí) Frýdeckomístecký závod se blíží Finálový poslední závod sezóny tuto sobotu, (Roman Krejčí) Astra Cup - 3.závod Fotogalerie, (Roman Krejčí) Do Frýdku Místku již tuto sobotu Astra Cup poprvé uvede závod formulí, (Roman Krejčí) Frýdek Místek - Astra Cup 12.12. Reportáž ze závodu 2WD Open "Le Mans", (Roman Krejčí) Hodinovka Frýdek Místek 17.05.2009 Fotogalerie závodu Astra Cupu, (Roman Krejčí) |
Příští závod Le Mans stránky seriálu: přihláška seznam přihlášených Pořadí LMS 2012 propozice LMS 2012 Doporučujeme | |