| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Frýdek Místek - Astra Cup 12.12.

Reportáž ze závodu 2WD Open "Le Mans"

Frýdek Místek je tradiční místo, kde se pořádají závody určené mimo jiné i pro podvozky 2WD. Dříve se zde jezdil značkový pohár Tamiya F103GT, kde byly připuštěny i vozy na bázi F103LM, tedy s širokými mechovými koly, kterými disponují i formulové vozy od Tamiye (F103RM etc). Pro letošní zimu se však pravidla pozměnila.

Ve snaze vyjít vstříc co nejvíce zajemcům a rovněž díky úspěšnému závod Moravian Le Mans Series, který jsme pořádali ve spolupráci s panem Kohutem, došlo k uvolnění předpisů tak, že je zde již místo prakticky pro jakýkoliv 2WD podvozek. Rovněž tuning není omezen na Tamiyu, ale nabízí se řada možností, s čím zde startovat. Pro podporu rozšíření pole se počítá i s vyhodnocením tzv. bezdušáků, v případě, že se jich dost sejde na startu. 12.12. se na startovním roštu objevilo celkem 6 jezdců. Omluvil se favorizovaný Marian Pyreň, vítěz úvodního závodu zimního Astra Cupu 2009/10. Svůj první závod zde odjela Petra Vykydalová. Spolehlivost ji nakonec pomohla k pěknému čtvrtému místu. První ze tří kvalifikačních jízd dominovala dvojice Jiří Kunz a Petr Goluch, který nakonec o 2 sekundy podlehl. V další kvalifikaci se zrychlilo a zcela promíchalo pořadím, když se na prvním místě objevil Roman Krejčí před Tomášem Jírů. Třetí příčkou se blýskl i domácí Jiří Mačejovský. Krejčí ve třetí kvalifikaci zajel 21 kol, což bylo maximum, které se již nikomu v této kategorii nepodařilo dosáhnout. Za jeho žlutočernou Toyotou 88C-V se polepšil i další z domácích jezdců, Petr Goluch, který vystřídal svou dřívější karoserii Porsche 911 za oblíbený Mulsanne LMP. S ním jezdil ostatně i Mačejovský, kterého však začaly během dne dohánět hlavně technické problémy.

Ve finále se opět prosadil Roman Krejčí, když zvítězil ve všech třech jízdách. Petr Goluch byl druhý v první jízdě před Kunzem a své druhé místo rovněž nepřepustil nikomu jinému. Zajímavostí bylo třetí místo Petry Vykydalové na Toyotě GT One ve druhém finále, které bylo pohřebištěm většiny jezdců resp. jejich vozů. Kunz si třetím místem pojistil v poslední jízdě i celkový bronz. Do této poslední jízdy již nenastoupil Jírů se svým novým vozem Ford GT40 po problémech s převody a také s ohlou přední oskou. Chyběl bohužel i Mačejovský.

Výsledky závodu:


                                   body  nejlepší finále      nejlepší výkon dne  nejlepší kolo
1. Roman Krejčí     Toyota 88C-V    2    20 / Zeit: 05:13,07  21 / 05:04,76       13,40
2. Petr Goluch      Mulsanne LMP    4    19 / Zeit: 05:00,26  19 / 05:00,36       14,59
3. Jiří Kunz        Audi R8R        6    19 / Zeit: 05:09,51  19 / 05:09,51       14,19
4. Petra Vykydalová Toyota GT One   7    13 / Zeit: 05:12,70  13 / 05:12,70       18,16 
5. Jiří Mačejovský  Mulsanne LMP    11   17 / Zeit: 05:08,17  18 / 05:11,01       15,81 
6. Tomáš Jírů       Ford GT40       12   12 / Zeit: 03:46,37  19 / 05:16,41       14,78

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 28.12.2009
Přečteno: 2562 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist