|
Hvězdný závod Le Mans série v Ostravě
Reportáž
Sobotní závody v Ostravě byly součástí Moravsko-slezského poháru, jehož zimnímu letošním zahájení se věnujeme ve zvláštním článku. Jako vrcholný závod se zde jel v pořadí devátý letošní závod moravské Le Mans série. Již počet přihlášených, tedy 36 jezdců, signalizoval, že se bude jednak o krásný závod. Opět platilo pravidlo, že kolébka pancarů 2WD je na Moravě, zvláště té severní. Zvučnými jmény to ve startovní listině také jen hrálo. K favoritům tak patřil například Ondřej Kulhánek, který startuje hlavně v závodech spalováků, ale pár závodů ve 2WD ho rychle zařadilo mezi top jezdce. Další hvězdou byl Luděk Szostek, mnohonásobný mistr republiky, naposledy z letních závodů F1. Tam měl zapůjčený model Corally F1SL, který ho uchvátil natolik, že dva dny před závodem dokončil stavbu Corally 10SL, který je momentálně nejlepším podvozkem v závodech 2WD v republice. Díky velké konkurenci se dalo jen spekulovat o tom, jak se mu s novou technikou bude dařit. Body jsem do hodnocení potřeboval i já, abych předešel problémům s výdrží baterie či přehřátí motoru, vsadil jsem na motor Dualsky 8,5T a lehký převod. Finálové jízdy se totiž jedou na 4x10 minut, takže je to hodně o vytrvalosti. Naopak kvalifikace se jezdí na nejrychlejší kolo jako například ve skutečné formuli 1.
Jezdecké pole bylo rozděleno do 4 skupin. Dráha byla vytyčena opět na pěti podélných a jednom příčném koberci, takže byla velmi dlouhá a tentokrát i poměrně technická. Grip byl slušný již ráno a tak byla paráda sledovat líbivé prototypy Porsche, Lola či Nissan, jak uhání po trati společně s GT krasavci značek Audi, Toyota, Alfa Romeo či Honda. Zpestřením byl start slovenského jezdce Davida Kutálka, který zde jel vlastně svůj první oficiální závod a nevedl si se svou plackou vůbec špatně. Díky komentování u časomíry bylo dobře patrné, jak se vyvíjí průběžné pořadí kvalifikace, kde o sobě dával hodně znát Ondřej Kulhánek, v současnosti nejrychlejší jezdec s podvozkem Xray X10 Link v ČR. Zbytek špičky ovládali jezdci na Corally. Luděk Szostek se blýskl třetím místem, což bylo velmi dobré. Nechal za sebou i ostříleného Libora Holuba. V první desítce se objevily i dva podvozky Tamiya. Ten rychlejší vodil výtečný Luděk Maléř, s druhým jel Jan Koniarik. Ten sází na vlastní konstrukci F104GT, která vychází z formule, ale z velké části se jedná o vlastní konstrukci, která jak je vidět i dobře funguje. Díky měkkým mechům na přední nápravě se mi podařilo kvalifikaci vyhrát po té, co jsem měl problémy s nedotáčivostí svého modelu v první fázi kvalifikace.
První finále bylo velmi zajímavé, protože díky uvolněnému držáku karosérie nejelo moje Porsche tak, jak bych si přál, čehož využil Ondřej Kulhánek a atakoval první příčku a řadu kol vedl enormně rychlému závodu. Nakonec jsem se však mohl radovat přeci jen já, ale po deseti minutách vyhrát o 1,8 sekundy, to je pořádný mazec. Luděk Szostek potvrdil dobrou formu z kvalifikace a udržel si třetí místo před Liborem Holubem. V dalších finálových jízdách se v mnohém situace opakovala i když o souboje nouze nebyla, přičemž třetí jízda nabídla velmi zajímavé souboje o čtvrté místo. V cíli bylo mezi čtvrtým až sedmým jezdcem v pořadí rozdíl pouze několik sekund, když všichni dojeli ve stejném kole. První dvě místa byla víceméně po celý den už jasná. Mě se podařilo nastavit model opravdu dokonale a tak se dalo jezdit kolo co kolo na hranici možností bez většího rizika jezdecké chyby. Odměnou mi byl náskok jednoho až dvou kol v každém finále. Luděk Szostek dokazoval, že je velice rychlý a jen výjimečně si nechal třetí průběžné místo vzít. Nejlépe se mu vedlo ve druhém finále, které dokončil ve stejném kole jako druhý Kulhánek. Nejrychlejší bylo nakonec poslední finále, kdy vítěz najel 50 kol a druhý Kulhánek 49. Příliš se nezměnilo ani pořadí na dalších místech. Luděk Szostek si podržel celkově třetí místo, i když v poslední jízdě podlehl zlepšujícímu se Tomáši Rajdusovi. Oba najeli 46 kol, stejně jako Holub a Maléř na dalších místech. Maléře tak dělilo z šestého místa jen 10 sekund od bronzové příčky! Každá chyba se krutě trestala propadem v pořadí. Smůlu měl během dne několikrát Libor Holub a špatná volba mechů se zase podepsala na horším umístění Martina Krejčího.
Skupinu LMP2 určenou pro přeci jen o něco pomalejší placky opanoval Luděk Maléř, který se pohyboval v první půlce nejsilnějšího A-finále. Nebylo pochyb o tom, že právě on zvítězí. Druhé místo mohla při svém debutu obsadit Míša Szotková (nikoliv Szostková, jak bývá někdy uvedeno) s plackou. Nicméně rušení signálu v první jízdě ji odsunulo hodně zpět. Ale díky vytrvalé agresivní a rychlé jízdě se propracovala z osmého místa postupně až na třetí za Petra Golucha. Dokázala však jezdit tak, že si Petr příště bude muset dávat na "Myšku" velký pozor, pokud ji bude chtít opět porazit. Celkově se zde ve skupině LMP2 objevila trojice dívek či žen, což je rozhodně pozitivní, že je zájem i z této něžnější poloviny lidské společnosti.
Jan Košík si letos dal za cíl obhajobu mistrovského titulu ve skupině GT. Během sezóny se objevil s několika zajímavými karosériemi a významně tak obohatil vozový park modelů. V několika závodech dokonce startoval i jeho otec Ludevít Košík, aby ho podpořil i přímo na trati. I zde to vypadalo po kvalifikaci, že Košík zvítězí, ale LRP motor opět zradil a Košík cíl prvního finále neviděl. Jeho stíhací jízda v dalších fázích finále byla velmi cílevědomá a když rychlému Filipovi Rajdusovi taktéž odešel motor, stal se malý zázrak, když se Košík objevil v cíli druhý za Jurou Hrabcem, který jel prakticky stejně rychle jako Košík, ale výraznějších problémů se během závodu vystříhal. Třetí byl s malou ztrátou Martin Korotwitschka, mladý jezdec startující s karosérii Honda NSX. Ačkoliv byla avizována možnost startu podvozků Yokomo GT500, nakonec se žádný neobjevil.
Zlatá mekka zadokolek předčila očekávání a kvalita finálových jízd byla jedna z nejlepších v historii 2WD závodů. Nezbývá, než se těšit na další závod, kterým bude noční podnik v Rychvaldu 1.12. To je již tradice, kdy se začíná jezdit o 12 hodin později, než je to běžně zvykem..
Stručné výsledky:
1. Roman Krejčí – Corally 10SL – 197 kol
2. Ondřej Kulhánek – Xray X10L – 193 kol
3. Luděk Szostek – Corally 10SL – 184 kol
4. Luděk Maléř – Tamiya F103GT – 180 kol – 1. LMP2
5. Tomáš Rajdus – Xray X10 – 177 kol
6. Ladislav Holásek – Corally 10SL – 175 kol
7. Roman Štalmach – Asso – 168 kol
8. Jan Koniarik – Tamiy F104GT – 167 kol
9. Roman Hruška – Xray X10 – 162 kol – 1.junior
10. Martin Krejčí – Corally 10SL – 161 kol
11. Jura Hrabec – Xray X10L – 161 kol – 1.GT
..
13. Michaela Szotková – Corally 10SL – 147 kol – 1. Ladies Cup
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 13.11.2012
Přečteno: 4284 x
Stránka aktualizována: 4.12.2012
Související články:
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|