|
Mistrovství republiky očima RC2WD.cz
Ohlédnutí zejména do kategorií 2WD
Jezdci se začali sjíždět v páteční podvečer a začali si stavět svá depa tak, aby po deváté večerní začali posléze i okoušet nástrahy zdejší tratě postavené na koberci 30x20 metrů. Početná výprava jezdců z Ostravska početně převýšila i samotný pořádající klub! Je vidět, že je zde zájem o tyto závody, zejména pak i o kategorie nově vypsané, tedy GT a formule. Není tajemstvím, že se právě Ostrava chce ucházet o kandidaturu na uspořádání závodu MČR příští zimu.
V sobotu byl program velice bohatý. Nejprve čekaly jezdce dva měřené tréninky a posléze 5 jízdy kvalifikací. Někteří měli problémy s nastavením auta, jiní jezdili jako z praku vystřelení a již od prvních jízd atakovali magickou hranici 10 sekund na jedno kolo. To je parádní čas, na tak dlouhou a poměrně technickou trať, byť s rychlými pasážemi. Můžeme předběhnout, že onu hranici pokořil pouze a jedině za celý vikend Radek Flek, možno již říct téměř legendární jezdec skupiny GT. Nebude velkým překvapením, když předběhneme událostem a řekneme, že to byl právě on, kdo se stal historicky prvním Mistrem republiky ve skupině GT. V první jízdě, do které nastoupil sice dojel třetí, ale to byla vyložene seznamovací jízda pro Radka, který přijel na závody až v sobotu ráno. Rozhodl se vyměnit motor ze 17,5T na 13,5T a pak již soupeřům příliš šancí nedával. A to i přesto, že se po delší odmlce na trati objevil Tomáš Knopp se zapůjčeným vozem. Tomášovi se podařilo odpálit několik motorů a přes další problémy zůstal ve hře o titul až do poslední třetí finálové jízdy. Ale musel se spokojit s druhým místem. Pavel Rajdus byl z novou karosérii Mulsane velmi rychlý od prvních rozjížděk a nakonec získal třetí místo v závodě. Rychlými koly se blýskl již v sobotu Roman Krejčí, ale potýkal se s problémy s podvozkem a málokdy dojel do cíle. Ve finále to bylo páté místo po krásných soubojích, které na trati společně s Liborem Holubem předváděl ve finálových jízdách. Před oba se prosadil juniorský jezdec Filip Veselý. Příliš se nedařilo Tomáši Rajdusovi, který poprvé na svém Xrayi namontoval pancarová kola a hledal prakticky celý víkend optimální nastavení. Problémy s dotažením diferenciálu vyřadila z bojů ve finále mladého Tomáše Koudelku, který jako jediný ve finále nastoupil s jiným podvozkem než Xray, konkrétně sázel na Asso. Rostislav Zapletal ve finále porazil trošku zbrkle jedoucího Františka Kačírka, který představil krásně zbarvený vůz.
Formule přitáhly na start celkem 19 jezdců. Favoritů to bylo hned několik, ale žezlo krále převzal v kvalifikacích poměrně přesvědčivě zkušený Michal Němeček. Startoval s podvozkem Xray X10 Tbar a karosérii Lotus 80 českého výrobce BPA. Stejnou zbraň používal i rychlý Jirka Svoboda, ovšem tomu se nedařilo pokořit početnou severomoravskou ekipu jezdců. Těm dominoval Roman Krejčí, jehož Corally předvádělo fantastickou jízdu zejména v posledních jízdách kvalifikace a zdálo se, že jedině on může v neděli Němečka ohrozit. Ale nakonec bylo všechno jinak. Luděk Szostek, známý svou rychlou a přesnou jízdou, dokázal v neděli ještě o kus zrychlit a byl to on, kdo nakonec bojoval s Němečkem a získal pro sebe titul Mistra republiky. Němeček se ovšem potýkal u svého vozu s přetáčivostí v levých zatáčkách. Kupodivu úplně stejný problém vyřadil z bojů o titul Romana Krejčího, který navíc ve volném nedělním tréninku zlomil již načaté zadní křídlo a poté byl jeho monopost velmi špatně ovladatelný a propadl se na sedmé místo. Za druhým Němečkem dojel nezmar RC závodů Tomáš Rajdus. Mezi Moraváky se ještě prosadil Ondra Šrámek, vítěz Open Touru ve formulích. Roman Kavan patří stejně jako Szostek k protagonistům RC Team Rychvaldu a obsadil krásné páté místo. Jiří Svoboda se musel spokojit se šestým místem, i když jistě pomýšlel na lepší. Za osmým Pavlem Rajdusem, kterému se nedařilo, dojela Maruška Szostková, mladá a sympatická slečna, která zde zajela opravdu krásný závod a své umístění jakož i cenu nejlepšímu juniorskému výkonu - podvozku Xray T3 2011 věnovaného RC Technikou - si zcela jasně zasloužila.
Organizace závodu byla výborná, ostatně jako trať, zázemí, bufet…. Pokud bychom pořadatelům chtěli něco vytknout, nebylo by to snadné. Ale vždy je co zlepšovat. Zde by určitě slušel online přenos výsledků na internet. Někdy komentátor nestihl připomenout poslední kola jízdy a ohlásil se až po jejím dojetím slovy že už všichni skončili, ale to se při počtu jízd dá snadno prominout. Ještě jsem měl v myšlenkách jednu drobnost, ale nedaří se mi na ni vzpomenout, tak se tu snad objeví později :) Škoda jen, že hlasatel neustále zdůrazňoval, že modified je nejrychlejší kategorie, když to nebyla pravda a nejrychlejším vozem byl Xray X10 link v rukou Radka Fleka ve skupině GT.
Výsledky obou závodů najdete i v naší databázi, ale co by mohlo účastníky zajímat je pořadí podle nejrychlejších kol v kvalifikacích i závodu. O ty se podělíme.
Výsledky MČR GT Mistrem republiky se stal RADEK FLEK
Výsledky MČR Formule Mistrem republiky se stal LUDĚK SZOSTEK
Kvalifikační nejlepší časy na kolo
GT
1 09,955 Flek Radek
2 10,290 Knopp Tomas
3 10,393 Krejčí Roman
4 10,606 Rajdus Pavel 40+
5 10,674 Veselý Filip JUN
6 10,971 Holub Libor
7 11,036 Koudelka Tomáš JUN
8 11,190 Rajdus Tomáš 40+
9 11,408 Kačírek František 40+
10 11,687 Zapletal Rostislav
11 13,696 Beneš Zdenda
Formule
1 10,312 Němeček Michal
2 10,398 Krejčí Roman
3 10,545 Svoboda Jiří
4 10,627 Szostek Luděk
5 10,745 Šrámek Ondřej
6 10,836 Rajdus Tomáš 40+
7 11,049 Rajdus Pavel 40+
8 11,180 Kavan Roman 40+
9 11,397 Szostková Marie JUN 10
10 11,507 Volák Martin 40+
11 11,816 Ročňák Jirka 40+
12 12,084 Szostek Jan JUN 10
13 12,087 Švec Pavel
14 12,102 Hruška Radim JUN 10
15 12,223 Dušánek Josef
16 12,841 Zapletal Jakub JUN 10
17 13,226 Hamák Zdeněk 40+
18 13,712 Hráček Antonín 40+
19 15,501 Matousek Jan 40+
Samozřejmě se zde jelo i MČR stock a modified. Obě kategorie jsou určené pro cestovní vozy 4WD a samotný závod ukázal poněkud zbytečné rozdělení na dvě prakticky stejné kategorie. Co naplat, že Stock je omezený na 17.5T a modified je volný a tak zde startovaly i motory 4,5T. Mistrem republiky, vlastně dvojnásobným, se stal výtečný slovenský jezdec s českou licencní Zdenko Kunák. Rozdíl v nájezdu mezi stockem a modified byl v jeho provedení po 5ti minutách pouze necelé 4 sekundy! Ano čtete dobře. Tento nájezd by mu v klidu zajistil nejhůře bronz i mezi modified, kdyby startoval s motorem 17,5T. No není to trochu zcela úplně zbytečné dělení? No jednoznačně je…. Ale to je jiná kapitola.
Autor: Roman Krejčí
(Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže
(Všechny články rubriky)
Článek publikován: 20.4.2011
Přečteno: 3208 x
Stránka aktualizována: 8.4.2013
Související články:
Mistrovství ČR Rtyně 2013 Reportáž World GT a F1, (Team Corally Czech Republic)
Corally vítězí ve dvou kategoriích na MČR 2012! Corally slaví dvojnásobný úspěch na Mistrovství České republiky 2012 v Náchodě, (Team Corally Czech Republic)
MČR v Holešově, jaké bylo? Reportáž převážně z 2WD World GT, (Roman Krejčí)
Vrcholem halové sezóny bude víkendové Mistrovství ČR Před závodem, (Roman Krejčí)
Deník z Mistrovství republiky - ČT-NE Reportáž psaná na závodech, tak trochu online :), (Roman Krejčí)
Spuštěny přihlášky na MČR v Blansku včetně F1 a 2WD!!! První pozvánka, (Roman Krejčí)
Pozvánka na MČR ve Rtyni , (Zdeněk Beneš)
Blíží se vrchol sezóny - Mistrovství ČR - letos i 2WD! Pozvánka na závody do Rtyně 16.-17.dubna, (Roman Krejčí)
|
Příští závod Le Mans
stránky seriálu:
přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012
Doporučujeme
|