| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Mistrovství republiky očima RC2WD.cz

Ohlédnutí zejména do kategorií 2WD

Jezdci se začali sjíždět v páteční podvečer a začali si stavět svá depa tak, aby po deváté večerní začali posléze i okoušet nástrahy zdejší tratě postavené na koberci 30x20 metrů. Početná výprava jezdců z Ostravska početně převýšila i samotný pořádající klub! Je vidět, že je zde zájem o tyto závody, zejména pak i o kategorie nově vypsané, tedy GT a formule. Není tajemstvím, že se právě Ostrava chce ucházet o kandidaturu na uspořádání závodu MČR příští zimu.

V sobotu byl program velice bohatý. Nejprve čekaly jezdce dva měřené tréninky a posléze 5 jízdy kvalifikací. Někteří měli problémy s nastavením auta, jiní jezdili jako z praku vystřelení a již od prvních jízd atakovali magickou hranici 10 sekund na jedno kolo. To je parádní čas, na tak dlouhou a poměrně technickou trať, byť s rychlými pasážemi. Můžeme předběhnout, že onu hranici pokořil pouze a jedině za celý vikend Radek Flek, možno již říct téměř legendární jezdec skupiny GT. Nebude velkým překvapením, když předběhneme událostem a řekneme, že to byl právě on, kdo se stal historicky prvním Mistrem republiky ve skupině GT. V první jízdě, do které nastoupil sice dojel třetí, ale to byla vyložene seznamovací jízda pro Radka, který přijel na závody až v sobotu ráno. Rozhodl se vyměnit motor ze 17,5T na 13,5T a pak již soupeřům příliš šancí nedával. A to i přesto, že se po delší odmlce na trati objevil Tomáš Knopp se zapůjčeným vozem. Tomášovi se podařilo odpálit několik motorů a přes další problémy zůstal ve hře o titul až do poslední třetí finálové jízdy. Ale musel se spokojit s druhým místem. Pavel Rajdus byl z novou karosérii Mulsane velmi rychlý od prvních rozjížděk a nakonec získal třetí místo v závodě. Rychlými koly se blýskl již v sobotu Roman Krejčí, ale potýkal se s problémy s podvozkem a málokdy dojel do cíle. Ve finále to bylo páté místo po krásných soubojích, které na trati společně s Liborem Holubem předváděl ve finálových jízdách. Před oba se prosadil juniorský jezdec Filip Veselý. Příliš se nedařilo Tomáši Rajdusovi, který poprvé na svém Xrayi namontoval pancarová kola a hledal prakticky celý víkend optimální nastavení. Problémy s dotažením diferenciálu vyřadila z bojů ve finále mladého Tomáše Koudelku, který jako jediný ve finále nastoupil s jiným podvozkem než Xray, konkrétně sázel na Asso. Rostislav Zapletal ve finále porazil trošku zbrkle jedoucího Františka Kačírka, který představil krásně zbarvený vůz.

Formule přitáhly na start celkem 19 jezdců. Favoritů to bylo hned několik, ale žezlo krále převzal v kvalifikacích poměrně přesvědčivě zkušený Michal Němeček. Startoval s podvozkem Xray X10 Tbar a karosérii Lotus 80 českého výrobce BPA. Stejnou zbraň používal i rychlý Jirka Svoboda, ovšem tomu se nedařilo pokořit početnou severomoravskou ekipu jezdců. Těm dominoval Roman Krejčí, jehož Corally předvádělo fantastickou jízdu zejména v posledních jízdách kvalifikace a zdálo se, že jedině on může v neděli Němečka ohrozit. Ale nakonec bylo všechno jinak. Luděk Szostek, známý svou rychlou a přesnou jízdou, dokázal v neděli ještě o kus zrychlit a byl to on, kdo nakonec bojoval s Němečkem a získal pro sebe titul Mistra republiky. Němeček se ovšem potýkal u svého vozu s přetáčivostí v levých zatáčkách. Kupodivu úplně stejný problém vyřadil z bojů o titul Romana Krejčího, který navíc ve volném nedělním tréninku zlomil již načaté zadní křídlo a poté byl jeho monopost velmi špatně ovladatelný a propadl se na sedmé místo. Za druhým Němečkem dojel nezmar RC závodů Tomáš Rajdus. Mezi Moraváky se ještě prosadil Ondra Šrámek, vítěz Open Touru ve formulích. Roman Kavan patří stejně jako Szostek k protagonistům RC Team Rychvaldu a obsadil krásné páté místo. Jiří Svoboda se musel spokojit se šestým místem, i když jistě pomýšlel na lepší. Za osmým Pavlem Rajdusem, kterému se nedařilo, dojela Maruška Szostková, mladá a sympatická slečna, která zde zajela opravdu krásný závod a své umístění jakož i cenu nejlepšímu juniorskému výkonu - podvozku Xray T3 2011 věnovaného RC Technikou - si zcela jasně zasloužila.

Organizace závodu byla výborná, ostatně jako trať, zázemí, bufet…. Pokud bychom pořadatelům chtěli něco vytknout, nebylo by to snadné. Ale vždy je co zlepšovat. Zde by určitě slušel online přenos výsledků na internet. Někdy komentátor nestihl připomenout poslední kola jízdy a ohlásil se až po jejím dojetím slovy že už všichni skončili, ale to se při počtu jízd dá snadno prominout. Ještě jsem měl v myšlenkách jednu drobnost, ale nedaří se mi na ni vzpomenout, tak se tu snad objeví později :) Škoda jen, že hlasatel neustále zdůrazňoval, že modified je nejrychlejší kategorie, když to nebyla pravda a nejrychlejším vozem byl Xray X10 link v rukou Radka Fleka ve skupině GT.

Výsledky obou závodů najdete i v naší databázi, ale co by mohlo účastníky zajímat je pořadí podle nejrychlejších kol v kvalifikacích i závodu. O ty se podělíme.

Výsledky MČR GT
Mistrem republiky se stal RADEK FLEK
Výsledky MČR Formule
Mistrem republiky se stal LUDĚK SZOSTEK

Kvalifikační nejlepší časy na kolo

GT

 1    09,955    Flek Radek
 2    10,290    Knopp Tomas
 3    10,393    Krejčí Roman
 4    10,606    Rajdus Pavel 40+
 5    10,674    Veselý Filip JUN
 6    10,971    Holub Libor
 7    11,036    Koudelka Tomáš JUN
 8    11,190    Rajdus Tomáš 40+
 9    11,408    Kačírek František 40+
10    11,687    Zapletal Rostislav
11    13,696    Beneš Zdenda

Formule

 1    10,312    Němeček Michal
 2    10,398    Krejčí Roman
 3    10,545    Svoboda Jiří
 4    10,627    Szostek Luděk
 5    10,745    Šrámek Ondřej
 6    10,836    Rajdus Tomáš 40+
 7    11,049    Rajdus Pavel 40+
 8    11,180    Kavan Roman 40+
 9    11,397    Szostková Marie JUN 10
10    11,507    Volák Martin 40+
11    11,816    Ročňák Jirka 40+
12    12,084    Szostek Jan JUN 10
13    12,087    Švec Pavel
14    12,102    Hruška Radim JUN 10
15    12,223    Dušánek Josef
16    12,841    Zapletal Jakub JUN 10
17    13,226    Hamák Zdeněk 40+
18    13,712    Hráček Antonín 40+
19    15,501    Matousek Jan 40+


Samozřejmě se zde jelo i MČR stock a modified. Obě kategorie jsou určené pro cestovní vozy 4WD a samotný závod ukázal poněkud zbytečné rozdělení na dvě prakticky stejné kategorie. Co naplat, že Stock je omezený na 17.5T a modified je volný a tak zde startovaly i motory 4,5T. Mistrem republiky, vlastně dvojnásobným, se stal výtečný slovenský jezdec s českou licencní Zdenko Kunák. Rozdíl v nájezdu mezi stockem a modified byl v jeho provedení po 5ti minutách pouze necelé 4 sekundy! Ano čtete dobře. Tento nájezd by mu v klidu zajistil nejhůře bronz i mezi modified, kdyby startoval s motorem 17,5T. No není to trochu zcela úplně zbytečné dělení? No jednoznačně je…. Ale to je jiná kapitola.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Reportáže  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 20.4.2011
Přečteno: 1782 x
Stránka aktualizována: 8.4.2013

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist