| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Le Mans Serie Blansko - ohlédnutí za závodem

Jezdci s XRay X10L dominovali v Blansku při Le Mans sérii

Atraktivní závod přilákal jezdce snad ze všech koutů naší vlasti. Nechyběli jezdci z Prahy, Brna, Ostravy či Hradce Králové. Všechny čekala pořádná dávka ježdění, protože po dvou půlhodinových kvalifikačních jízdách následovalo celkem 5 jízd po 15ti minutách. Nejhorší výsledek se každému škrtat, ze zbytku se udělal součet a pořadí vzešlo pod počtu najetých kol, případně dosaženého celkového času. Nebyl potřeba žádný doprovodný program, jezdci se střídali na trati od půl desáté do páté hodiny odpolední.

V kvalifikaci potvrdili roli favoritů domácí jezdci Jaroslav Kopecký a Radek Flek. Kopecký byl nakonec trochu překvapivě rychlejší a tak stál na pole position jako první jezdec nejsilnější kategorie LMP1. Sedm setin ztrácel Flek, který si ještě těsněji za zády udržel Tomáše Knoppa z Prahy, který mohl dominanci domácích jezdců narušit i během závodu. I další příčky obsadili jezdci, kteří vsadili na podvozek XRay X10, ať již nový link, nebo starší model s t-barem. Osvědčila se karosérie Mulsane, tedy kopie vozu Porsche 911 GT1-98. Až šesté místo patřilo jezdci, který nejel ani XRay ani Mulsane. Byl to zkušený Josef Tesař, který s vozem Toyota GT One na podvozku Tamiya F103GT zároveň obsadil druhé místo v kvalifikaci v kategorii LMP2 za Tomášem Rajdusem. LMP2 se od LMP1 liší omezením motoru na 10,5T a šířkou kol na maximálně 32mm, v obou kategoriích je předepsaná karosérie typu Le Mans. Až šestnácté místo patřilo nejrychlejšímu vozu kategorie GT, které omezuje karosérie skutečných GT vozů a motory 21,5T. Tím nejúspěšnějším byl mladý jezdec Jakub Šimurda s podvozkem Tamiya F103GT a karosérii Chevrolet Corvette.

Jezdci byli podle kvalifikačního nejlepšího kola rozděleni do 4 finálových skupin. Do elitní skupiny A se kromě podvozků XRay X10 dostaly i dvě Tamiye F103GT a jedno Corally. Ačkoliv startoval Kopecký z prvního místa, ve všech finálových jízdách se před něj dříve či později dostal Radek Flek a přes velmi vyrovnanou jízdou tří nejrychlejších jezdců si vyjel celkové vítězství a po jedné hodině měl náskok 3 kola. Druhé místo udržel přes velký nápor Toma Knoppa Jaroslav Kopecký a dovršil tak oslavy domácího týmu. Nakonec chybělo Knoppovi ovšem pouhých 11 sekund na druhé místo! Roman Hradecký dojel čtvrtý a na pátém místě se objevil vítěz kategorie LMP2 Tomáš Rajdus. Ten na poslední chvíli před závodem dokončil stavbu vozu XRay X10 t-bar a po osazení adaptérů pro DTM kola ukázal svou jezdeckou i modelářskou úroveň. Druhé místo v kategorii LMP2 si vybojoval Luděk Maléř s vozem Jaguar XJR14. Celkově byl sedmý a zároveň nejúspěšnějším jezdcem s jinou kombinací než XRay X10/Mulsane. Z B-finále poskočil na celkově osmé místo Roman Štalmach, který zkoušel bezsenzorový levný motor 9T ve své Tamiyi F103GT. Jediný podvozek Corally Romana Krejčího dojel na devátém místě i proto, že saddle pack baterie nevydržely tempo závodu na 15 minut a vadly. Problémy s nastavením podvozku trápily Tesaře, který si alespoň dojel pro třetí místo v kategorii LMP2, ale oproti kvalifikaci se propadl na 11tou pozici.

Pěkné třinácté místo celkově nakonec obsadil vítěz GT Jakub Šimurda. Jeho vítězství bylo o to zajímavější, že ve velké konkurenci vozů poháněných motory LRP 21,5T X12 dokázal zvítězit s klasickým Johnsonem. Dalším poznatkem bylo, že degradované čtyřkolky 4WD na 2WD tentokrát na rychlé trati na klasické 2WD podvozky prostě nestačili. Takže vítěz prvního závodu Pavel Melicher dojel až třetí za Čestmírem Doubravou, který jel rovněž kombinaci F103GT/Johnson.

V průběžném pořadí vede celkově Radek Flek společně s Matějem Kupčíkem. V LMP2 vede Luděk Maléř před Josefem Tesařem a mezi GT vozy potom Pavel Melicher před Jakubem Šimurdou. Zajímavý je i pohár konstruktérů, kde vede celkem suverénně XRay před Tamiyou, Assem, Trinity a Corally.

Seriál závodů se přesouvá z Blanska na sever Moravy, kdy poslední neděli v měsíci červenci pokračuje seriál závodem ve Frýdku Místku v areálu Sokolík a o měsíc později rovněž ve Frýdku Místku, ale na trati Speed Arena na konci srpna. Oba závody se jedou tradičně v neděli, aby nedocházelo k termínovým kolizím.

Odkazy na našich stránkách: Výsledky závodu včetně podvozků a motorů
Galerie fotografií všech vozů

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 7.7.2010
Přečteno: 2575 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist