| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Parádní noční finále a bohatá tombola jezdce potěšily

Jeden z nejvydařenějších závodů Le Mans série

Poslední závod letošní sezóny moravské Le Mans série splnil a dost možná i předčil očekávání. Pole 23 jezdců bylo slušné a celkové pojetí závodu dalo všem jezdcům dostatečný prostor zazávodit si a jejich radost ze závodů byly odměnou za celoroční snahu při organizaci těchto přeci jen atypických RC závodů u nás. Tentokrát byla další zvláštnost - jelo se totiž od 21 hodin!

Přes avizované možnosti obohacení startovního pole o jezdce tzv. přespolní, ať již od Brna, Blanska či Východních Čech se nakonec sjelo 23 závodníků převážně s Ostravska, Valašska a přilehlých oblastí. Řada jezdců si zde odkroužila svůj debut v Le Mans sérii. Mezi ty nejrychlejší tak rázem patřil Pavel Rajdus či Libor Holub z pořádajícího RC Team Rychvald. Ale také Kuba Šimurda přestoupil do nejsilnější kategorie LMP1 a pokračoval ve své spanilé jízdě, kterou zahájil úspěšných tažením na ETS v Hrotovicích. Celkově tak LMS dostala novou silnou konkurenci na špičce, která během sezóny až snadno připadala Tomáši Rajdusovi, který nakonec získal i celkový titul, byť startoval s vozem slabší skupiny LMP2 (v praxi to znamená, že nejezdil pancarové mechy, ale užší DTM mechová kola). Ale objevilo se i několik dalších nováčků, včetně mladých závodníků, jako je osmiletý Kuba Zapletal, nebo jen o něco starší Lucie Krejčí. Svou prezentaci si tu také odbyla pohárová skupina vozů na pneumatikách Sorex40. Tento pohár zcela eliminuje výkon motoru či kvalitu regulátoru a nabízí tak jezdcům velmi srovnatelné podmínky. Tuto kategorii představil Roman Štalmach s Ondrou Macháčkem.

V první kvalifikaci, která se jela na 20 minut s limitem nájezdu 18 kol pro každého se blýskl již jasný vítěz LMP1 za letošní rok, Roman Krejčí. Poprvé startoval s podvozkem Xray X10 a dostal se jako jediný pod 11 sekund na kolo. Bylo však jasné, že k favoritům bude patřit také Pavel Rajdus, Kuba Šimurda a Libor Holub. To potvrdila také druhá kvalifikační jízda, kde si vyjel pole-position mladý Kuba Šimurda. Roman Krejčí sice zrychlil o několik desetin, ale byl nakonec druhý, tisícinu sekundy před Pavlem Rajdusem. Jezdci byli rozděleni do 4 finálových skupin. Každého tak čekalo 4 krát 10 minut. Nic se neškrtalo, bylo potřeba jet naplno od začátku do konce. Ale jak to bývá, smůla se lepila na paty tentokrát hlavně těch favorizovaných. Ale pojďme hezky po pořádku….

První jízda začala soubojem Pavla Rajduse a Romana Krejčího poté, co Šimurdovi nevyšlo první kolo. Po několika kolech se na první pozici objevoval Krejčí a udával tempo závodu společně s těsně pronásledujícím Pavlem Rajdusem až do 40. kola, kdy Rajdus zabočil do boxů a musel opravovat svůj vůz. To Šimurda do boxů zajel již v 7. kole a ztratil několik minut. Po sedmé minutě závodu odstoupil i Tomáš Rajdus a tak se první finále stalo až příliš snadnou kořistí pro Krejčího, který o dvě kola porazil výtečně jedoucího Libora Holuba. Na třetí průběžné místo tak poskočil jezdec B finále, Jiří Adámek. V další čtvrtině to vypadalo, že si celkové vítězství hravě odnese Krejčí, ale došlo i na něj, když mu minutu a něco před cílem začala zlobit baterie. Jezdec neunesl vynechávání chodu motoru a havaroval. Tak zlomil t-bar na svém voze a ještě pomalu kroužil, ale necelou minutu před koncem regulátor motor vypnul a byl konec. Na prvním místě tentokrát celkem s přehledem kraloval Pavel Rajdus a přesto, že nejrychlejší kolo zajel Šimurda, nadělil mu celý jeden okruh. Libor Holub, který startoval s Xray X10link poprvé v životě se tak nenápadnou jízdou dostal do průběžného vedení v závodě a to asi nikdo nečekal.

Další dvě finálové jízdy se nesly ve znamení ztrátu dohánějící dvojice Rajdus-Šimurda, když nakonec obě jízdy vyhrál Šimurda a kromě nejrychlejšího kola v závodě si odnesl i nejlepší nájezd na desetiminutovku. Oba jezdci se dostali během závod pod 10 sekund, a to snad místní tělocvična ještě nezažila. Rajdusovi se podařilo v celkovém pořadí postupně poskočit až na konečné vítězství před Liborem Holubem, který udržel jednokolový náskok na Romana Krejčího. Nenápadnou ale účinnou a vyrovnanou jízdou si pro čtvrté místo dojel Luděk Maléř, jinak vítěz skupiny LMP2. Šimurda se nakonec vyhoupl až na pěkné šesté místo za Rostislava Zapletala. Pěkné osmé místo patřilo Martinovi Krejčímu, který patří mezi stále se lepšící začátečníky. Skupinu GT vyhrál Jiří Hrabec, který rovněž vsadil na podvozek Xray X10Link. Na druhém místě se objevil nováček v těchto závodech, Roman Holaň, což bylo velké překvapení. Jistě pomohlo i to, že se tentokrát nedařilo Pavlu Melicherovi, který po celý rok platil za hlavního favorita a také vítěze hodnocení sezóny. Třetí místo si tentokrát odvezl Tomáš Jírů, jeden z mála věrných kombinaci Tamyia F103GT a motor Johnson.

Zajímavé souboje se odehrávaly i na konci startovního pole mezi mladými jezdci a dvěmi slečnami ve startovním poli. Zkušenější Petra Vykydalová startovala z prvního místa D finále, ale jen těžko odrážela útoky mladého Vojty Jaramejka a Jakuba Zapletala. Druhý jmenovaný nakonec toto finále opanoval a Jakub s Petrou bojovali v každé jízdě a před poslední čtvrtinou je dělily jen dvě sekundy. Během poslední jízdy se několikrát předjeli, ale nakonec se radoval Jakub, ale i Petra si pochvalovala parádní souboje na trati. Na své si jistě přišla i mladá Lucie Krejčí, která si zase zazávodila s Ondrou Macháčkem a nakonec ho i porazila.

Závod začínal v netradičních 21 hodin večer a kolem třetí hodiny proběhlo vyhlášení výsledků závodu, ale také celoroční Le Mans série. Tam bychom chtěli poděkovat firmám Bullet RC, která věnovala řadu krásných cen, vrtulníčků, karosérii RC aut a také Tomáši Rajdusovi a jeho Tora Teamu, který věnoval mechová kola, nářadí a další RC potřebné vybavení. Nakonec se tak dostalo na všechny jezdce a podle ohlasů je vidět, že byli všichni velmi mile překvapeni a vyhraných cen si patřičně užívali. Teď již nezbývá než se těšit na příští ročník, který bude zahájen pravděpodobně březnovým závodem v Holešově v atraktivní hale při závodech Xray Challenge a pokračovat by měl dubnovým závodem na zcela nové trati v Ostravě, ale to se nechme ještě překvapit…

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 6.12.2010
Přečteno: 4173 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist