| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Le Mans Serie FM Sokolík - Reportáž

Informace ze závodu

Po dlouhotrvajících vedrech byly hlášeny na víkend bouřky a deště, takže klasický Murphyho zákon schválnosti. Sobotní klubové závody Racer Cup ve Frýdku Místku byly zrušeny, ale v neděli naplánovaná Moravian Le Mans Series se nakonec úspěšně konala.

Původní program závodu byl sice již při rozpravě zkrácen z 20ti minutových úseků na 15ti minutové, ale nakonec se odjezdila celá hodina závodu, takže úvahy o polovičních bodech za závod kratší než půl hodiny vzaly za své. Díky Bohu :) Sice v poslední plánované finálové patnáctiminutovce se na trať začalo snášet lehké mrholení a poslední dvě minuty jízdy tak byly značně pomalejší, ale nakonec jsme započítali i tuto část závodu s tím, že nedošlo k žádnému výraznému znevýhodnění skupiny A vůči skupině B, která jela na suchu. Jediný, kdo na tuto skutečnost doplatil byl Petr Goluch, který by tak o dvě místa poskočil dozadu. Nešlo by ale o jednu skupinu, takže to také nebylo až tolik důležité, ostatní jezdci finále A si po celý den udrželi pozici před jezdci B finále.

Bohužel se však předpověď počasí stala černou můrou pro zhruba desítku jezdců, kteří byli přihlášeni, ale z obav o vývoj počasí na závod nedorazili. Myslím, že opravdu udělali chybu, protože nebylo ani až tak zima a celou dobu jsme jezdili na suché trati, i když adheze vozovky nebyla tak dobrá jako při jiných závodech na Sokolíku. Ale všichni měli stejné podmínky a dokonce celkově povětrnostní situace smazávala rozdíly mezi kategoriemi a více záleželo na nastavené vozu a pochopitelně na jezdeckých schopnostech. Stalo se tak, že vítězem byl jezdec s vozem skupiny LMP2 a na třetím místě absolutně dokonce dojel vůz GT!


Porsche 962C při svém debutu v LMP1


Kvalifikace se jely opět dvě, každá na 20 minut s tím, že maximální počet najetých kol byl stanoven na 15 na každou jízdu. Nebyly ani tlačenice na tribuně, ani si nikdo nestěžoval, že by neměl dostatek času na zajetí rychlého kola. Ale je třeba zmínit, že Rostislav Zapletal přijel později a nastoupil až několik málo minut před koncem druhé kvalifikace. Podobně na tom byl Jiří Veverka, který odmoderoval první kvalifikaci a a druhou si musel zajet na půjčeném bicyklu pro baterii do svého modelu. Oba tak zajeli časy pro finále B, ale závod ukázal, že to bylo spravně. Tomáše Rajdus s podvozkem Xray X10 skupina LMP2 předváděl od začátku svých kol, že to bude hlavním favoritem závodu. Velmi rychlý byl i Luděk Maléř, vedoucí jezdec LMP2. Skupině GT dominovali oba úspěšní jezdci s Corvettami, tedy Pavel Melicher a mladý Kuba Šimurda. Skupina LMP1 měla tentokrát slabou účast, protože zde jeli pouze tři jezdci a ani jeden z nich nebyl schopen porazit nejrychlejší vozy LMP2.

Samotný závod se obešel bez větších karambolů či havárií a měl hladký a přijemný průběh. Ukázalo se tak opět, že delší závody, tedy jízdy (zed 15 minut) mají přeci jen vliv na jezdce, že se nesnaží rozhodnout vše v první zatáčce, ale v poklidu jezdí a čekají na možnost útoku či předjetí. Tomáš Rajdus potvrzoval roli favorita a prakticky vyhrál systémem start-cíl. Roman Krejčí s novou karosérie krásného Porsche 962C byl sice nejrychlejší v LMP1, ale po poměrně slibném úvodu do závodu jeho vůz ztrácel adhezi jak přestávalo fungovat mazání kol. Na špici se pravidelně pohyboval také Luděk Maléř se svou rychlou tamiyou F103GT. Mezi gétéčky měl výborně rozjetý závod Pavel Melicher, ovšem v jední z finálovek jeho vůz zastavil před koncem a jezdec tak ztratil několik kol. To se mu stalo osudným v souboji s Kubou Šimurdou o vítězství ve skupině GT. Jednalo se o 3 minuty jízdy, ale to je dlouhá doba, téměř 10 kol. I tak ale oba jezdci předvedli parádní výkon a ukázali, že s dvoukolkou či zadohrabem se dá slušně zajet i se slabším motorem.

Ve finále B bylo zajímavé sledovat vyrovnané souboje vozů GT. O vedení se zde střídali Tomáš Jírů, Jiří Veverka či Pavel Kovář. Každou jízdu vyhrál někdo z těchto jezdců a pokaždé jiný! Aby toho nebylo málo, čtvrté vítězství zde si odnesl Rostislav Zapletal s vozem Toyota TS010 na podvozku Xray X10. Celý den hledal vhodné nastavení a alespoň v této jízdě to už přeci jen fungovalo lépe.

K pěknému závodu lze snad jen říct díky všem jezdcům i pořadateli, i těm, kteří se přišli podívat a pomáhat s nasazováním vozů. Věříme, že příští ročník se zde už pojede za lepšího počasí, protože parametry dráhy jsou hodně dobré a závody dobře pořádány. Už nyní se můžeme těšit na pokračovaní seriálu Le Mans Serie do sousední dráhy ve Frýdku Místku, tedy na Speed Arenu do prostoru bývalých kasáren. Tam se ostatně jel loni první oficiální samostatný závod této série. Přihlášky jsou na tento závod již otevřeny a čím dříve se jezdci přihlásí, tím lépe budeme moci naplánovat celý závodní den.


Stupně vítězů GT: zleva druhý Melicher, první Simurda a třetí Kovář





Stupně vítězů LMP2: zleva druhý Maléř, první Rajdus a třetí Goluch





Stupně vítězů LMP1: zleva druhý Jaremejko, první Krejčí a třetí Zapletal


Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 26.7.2010
Přečteno: 2525 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist