| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Poslední letošní asfalt, statistiky a co počasí před Brnem

Před závodem…

Jezdci přivítá osvědčená dráha v Brně, která na start přiláká opět rozmanité startovní pole. Na co se tedy můžeme těšit?

Ve skupině GT kraluji jezdci na vozech Chevrolet Corvette. Pravidelně se objevují tři Corvetty a ačkoliv každý z jezdců sází na jiný druh podvozku, jsou to právě Corvetty, které drží traťové rekordy ve skupině GT a které sbírají jedno vítězství za druhým. A máte rádi statistiky? Já docela ano, tak se podíváme trošku do statistik..

Statistiky Moravian Le Mans Series – 2009+2010

Vítězové ve skupině GT
Pavel Melicher – 3x první
Jakub Šimurda – 2x první
Jiří Veverka, Luděk Maléř, Jan Košík, Petr Goluch – 1x první

Celkem se ve skupině GT objevilo 31 jezdců


Vítězové ve skupině LMP2
Tomáš Rajdus – 4x první
Luděk Maléř – 1x první

Celkem se ve skupině LMP2objevilo 14 jezdců


Vítězové ve skupině LMP1
Roman Krejčí – 2x první
Roman Štalmach, Matěj Kupčík, Radek Flek – 1x první

LMP2009
Luděk Szostek – 3x první
Roman Krejčí – 1x první

Celkem se ve skupině LMP1 objevilo 20 jezdců (plus 5 LMP)


V Brně by chtěla zabodovat úspěšná značka z celkového pořadí, tedy Porsche, které s podporou Jagermeister vysílá na start Jardu Milera z Liberce. Ten se těší na závod za jakéhokoliv počasí. Nebude to však mít jednoduché, protože do Brna se chystá i dvojice bavoráků, kteří budou mít v Le Mans Sérii premiéru, resp. premiéru budou mít jezdci Petr Rovný a Jan Rovný. S největší pravděpodobností neuvidíme jezdce Hondy Michala Ochoce. Podobně nejistou má svou značkovou účast dosud pravidelně bodující Ford. Jezdec Tomáš Jírů ještě není přihlášen a ačkoliv se ve startovní listině objevuje i domácí jezdec Jiří Groch s vozem Ford GT, není ještě jasné, jestli nedá přednost vozu Porsche ve skupině LMP1. Zajímavostí by mohl být start vozu Mc Laren s Drahošem Hejtmanem za volantem. Tam ovšem zatím probíhají ještě jednání o výběru vhodného agregátu.

Ve skupině LMP2 by se měl opět zopakovat souboj Maléř vs. Rajdus, tedy Jaguar proti Porsche. Ale o tom, že Jaguar koncem sezóny spíše oslabuje, než aby posílil svědčí i to, že další jezdec Jaguaru Martin Krejčí již minulý závod upřednostnil Toyotu a nyní má dokonce startovat se zbrusu novým vozem Porsche 962C v barvách Rothmans na podvozku Xray X10 Link. Zatím netrpělivě očekáváme přihlášku Petra Golucha, který by si rád poprvé vyzkoušel podvozek Xray X10. Vůz je již připraven, takže záleží již jen na dobrých okolnostech. Na závod je připravena i Petra Vykydalová a přes problémy s baterií je připravena i Toyota TS010. Naopak se omluvil Ivo Novosad s vozem Lola T530 a tak jediný otevřená prototyp ve startovním poli bude opět chybět. Startoval by opět měl i mladý Vojta Jaremejko.

Největší konkurenci zatím slibuje skupina LMP1. Lídr hodnocení LMP1 to nebude mít rozhodně s obhajobou pozice vůbec snadné. Ovšem podvozek Corally dostal opět několik vylepšení a také po dvou startech s Dauerem se Roman Krejčí objeví s krásným vozem Jagermeister Porsche 962C. Druhý podvozek Corally připravil na závod Miroslav Vrána, který se vrací na závody RC po několikaleté přestávce. Pojede s vozem Pagani Zonda, který je na pomezí skupiny GT a LMP. Pagani je značka, která vyrábí supersportovní vozy na cesty a v závodech se objevovalo Pagani ve skupině GT, ale charakter karosérie v podstatě je bližší prototypům. Přesto by zřejmě mohlo startovat i ve skupině GT. V přihlášce máme i Jaguara Jiřího Adámka, nad jehož účastí visí otazník, ale věřme, že přijede. Z domácích jezdců se objeví na vozech Porsche Jiří Groch, Roman Hradecký, Jiří Rampula a Petr Zvejška, kteří výrazně zvednou úroveň této nejsilnější skupiny. Chybět nebude ani vítěz posledního závodu, věčně moudra roznášející Roman Štalmach ani stále rychlejší Rostislav Zapletal, který potvrzuje odliv vozů značky Toyota, která v prvních letošních závodech poměrně silně bodovala ve všech třech skupinách. Po pauze se na startu objeví i Petr Jaremejko a jeho široký Intrepid GTP na podvozku Trinity. Hlavním favoritem závodu však zůstává Tom Knopp z Prahy, který se o víkendu vrací z dovolené a rád by brněnský závod stihl.

Jak to bude s počasím?

Ač bychom si přáli počasí ovlivnit abychom mohli odjet závod za sucha a pokud možno tepla, předpovědi nejsou vždy tak příznivé. Závod nechceme rušit, chceme si zajezdit, takže co je potřeba? Lépe počítat s tím, že by mohlo být chladněji, i když bufet jistě zahřeje, ale přesto je lepší se teple obléci. A co déšť? Nechceme jezdit za deště, protože je to nebezpeční pro elektroniku. Ale jen mokrá dráha vymetená koštětem nebude překážkou k jízdám. Takže za deště se bude čekat, až se to přeci jen trošku umoudří a na mokru bez deště by se jezdily kratší jízdy, pravděpodobně po 3 minutách. Celková doba závodu by se zkrátila, ale rádi bychom odjeli alespoň v součtu 30 minut, aby byly předěleny plné body do šampionátu. Doporučují alespoň připravit se na možnost jízdy na vlhku, gumové kola a třeba fén. Tři minutovou jízdu by modely měly vydržet, ale pak by bylo dobré podvozek vysušit, vyfénovat. Každopádně kdo bude chtít jezdit, bude mít tu možnost, pokud máte doma horší elektroniku, je asi dobrým nápadem si ji vzít jako náhradní pro případ vlhka, na předělání by jistě bylo dost času, pokud bude závod vyhlášen jako „mokrý“.

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 24.9.2010
Přečteno: 2403 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist