| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

Co je co v Le Mans Serii?

Představujeme skupiny pro lepší představivost

Moravian Le Mans Serie si klade za cíl umožnit start co nejširšímu spektru všech možných RC modelů v měřítku 1/10 s elektromotorem a poháněnou pouze zadní nápravou. Jak jsme již psali, je možné i předělat 4WD auto. Společně se snahou vyjít vstříc všem možným variantám podvozků, jejich motorizace a zároveň zachovat vyrovnanost a řekněme vizuální slušnou úroveň, vzniklo rozdělení do skupin prototypů tzv. placek a GT vozů, tedy dvoumístných sportovních replik vozů. Placky dále dělíme na dvě skupiny, LMP1 silnější a LMP2 slabší. Nyní si tedy představme skupiny podrobněji.

Placky LMP1

LMP1 znamená návrat vozů 240mm širokých po celém světě známých jako Pro 10 či Pro Ten, ale také možnost startů klasických pancarů, např XRAY X10 a podobně na širokých mechách, ale stejně tak předělané formule na placky při zachování formulových rovněž širokých kolech

Protože se jedná o předpisy definovanou nejrychlejší skupinu v rámci Le Mans Serie, jsou zde povoleny pouze karoserie typu placka, či Le Mans. Názorný obrázek může dokreslit představu těchto karosérii, které jsou k dostání například u Tomáše Rajduse, kde tento týden přišlo několik těchto placek k prodeji. Kategorie je nastavena jako královská a vhodná v dnešní době pro tolik rozšířené podvozky XRAY X10. Pokud jezdíte formule, například tamiyu F103RM, není až takový problém osadit podvozek karosérii placky a pokud necháte původní mechy či gumy, tak rovněž patříte do této skupiny, protože v jinde nejsou povoleny kola větší šířky než 30mm.


Klasická placka skupiny LMP1, Nissan GPT Imsa, podvozek pancar v široké verzi

Placky LMP2

LMP2 znamená ideální využití pro všechny podvozky Tamiya F103GT a podobně, které používají kola klasická pro cestovní vozy tzv. DTM, tedy mechy 30mm vzadu, případně bezdušáky.

Karosérie jsou opět typu placka, motory jsou omezeny jako klasické Stocky či SuperStocky, tedy 10,5T nebo 19T uhlíkový. Tato skupina chce podporovat všechny možné podvozky Tamiya F103GT, kterých je u nás stále nejvíce. Na motorech až tolik nezáleží, to jistě ví každý, kdo s dvoukolkami jezdí. Takže i ten, kdo pojede například střídavou 17,5T má šanci zde vyhrávat.


Klasická placka skupiny LMP2, Jaguar XJR14, podvozek Tamyia F103GT

Dvousedadlové sportovní vozy GT

Ideální skupina pro podvozky Tamyia F103GT, které nebudou přemotorované, pohodová skupina s vyrovnanými šancemi, ideální i pro začátečníky.

Svým způsobem podobná skupina jako LMP2, ale s omezeným motorem na 21,5T střídavým nebo adekvátním uhlíkovým motorem. Protože to je papírově nejslabší skupina, je zde předepsána GT karosérie, tak aby rozložení výkonnosti modelů odpovídalo skutečným závodům, kdy jsou nejrychlejší placky a gétéčka pomalejší.


Klasický vůz GT, japonský vůz Arta Garaiya GT, podvozek Tamiya F103GT

Poznámka: protože celá Moravian Le Mans Serie chce být uceleným mistrovstvím, kde se ctí jistá filozofie, která se snaží být podobná skutečným závodům Le Mans, tak předepisujeme karoserie. Myslím, že je to stejně spotřební materiál a není problém si jednu kastli navíc pořídit a aspoň ta stávající vydrží déle. Karosérie by měla být věrná skutečným vozům, proto nás velmi mrzi, že tzv. Lamborghini od BPA slot, české úspěšné firmy, nemůžeme na startu stabilně tolerovat, protože je to opravdu spíše sci-fi auto, které nemá nic společného s jakoukoliv realitou. Je nám to líto, ale tak to je…škoda

Autor: Roman Krejčí  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 17.3.2010
Přečteno: 2935 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist