| BAZAR SHOP | ÚVOD | FORUM | LeMANS série | OSTRAVA Cup | TECHNIKA | RECENZE | REPORTÁŽE | VÝSLEDKY | GALERIE | OSTATNÍ | DOWNLOAD | ODKAZY | KONTAKT |

 

True Le Mans Challenge

Informace o hodnocení

Letošní druhý ročník moravské Le Mans série se pomalu blíží ke svému závěru. Jedním ze záměrů nově vytvořené série bylo přitáhnout na start modely postavené podle reálných předloh závodních sportovních vozů. Ačkoliv série zůstane i nadále otevřená co nejširšímu spektru startujících kategorie 2WD, rozhodli jsme se na podporu stavby modelů skutečných prototypů a GT vozů vypsat pro tyto modely v rámci závodů Moravian Le Mans Series novou trofej, která ponese název True Le Mans Challenge, neboli TLMC a jejíž účastníci budou mít příští sezónu slevu až 50 Kč na startovném, takže tuto výzvu berme opravdu vážně. Tato trofej bude primárně určena konkrétním modelům, tedy karosériím a spolu s ní budou o titul bojovat její majitelé. Pokud tedy jeden závodník bude střídat více modelů, bude každý model hodnocen samostatně, nicméně její majitel bude uveden u každé z nich. Toto nejlépe osvětlí případ Romana Krejčího, který by letos byl jako jednotlivec hravě druhý za suverénním Pavlem Melicherem, který byl o svém titulu za rok 2010 v této nově vyhlášené trofeji informován již před závodem LMS v Brně, ovšem tím, že Roman střídá během roku velké množství karosérií, druhé místo mu vyfoukne buď Josef Tesař, který s Toyotou GT-One absolvoval pouze první dva závody a je zatím průběžně druhý, nebo Tomáš Jírů, jehož model Ford GT byl uznán jako model postavený podle předlohy reálného vozu z 60. let. Teoreticky šanci na stříbrný stupínek má v letošním roce více vozů, ovšem Rostislav Zapletal, jehož Toyota TS010 je momentálně průběžně třetí, byla již natolik poničena, že Rosťa přešel na Mulsanne vlastního barevného provedení a Toyotu téměř určitě nenasadí. Dauer 962 LM Porsche, průběžně čtvrtý v rukou Romana Krejčího, také nepojede, neboť Roman bude zkoušet štěstí se zbrusu novým Porsche 962C v barvách Camel. Jistou šanci by mohl mít ještě poměrně rychlý Jan Koniarik se svým Saleenem, průběžně sedmý, ovšem i jeho účast ve finálovém závodě je velmi nejistá. Další tři místa v průběžném hodnocení patří také vozům ze stáje Romana Krejčího, ovšem ty buď nebudou startovat vůbec, a nebo jejich naděje na nějaké dobré umístění je mizivá (Toytota TS010).

To, že se i ve světě jezdí podobné šampionáty, které dokonce vyloženě vyžadují příslušnost modelů k určité reálné série závodů, nám může ukázat například následující odkaz, kde všechny zúčastněné modely musely odpovídat specifikaci závodů mistrovství Japonska, známé pod označení Super GT: http://d-drivesportsenglish.blogspot.com/2009/03/f103gt-super-gt.html. U nás doba k vyžadování takto striktních modelů rozhodně nenastala a nepočítáme s ní v rámci MLMS ani v nejblížší letech, nicméně doporučujeme všech skutečným modelářům tyto stránky k náhlédnutí a případně i k inspiraci :-).

Pořadí dopočítané zpětně za ročník 2009 i za aktuální sezónu uvádíme níže, nicméně předpokládáme, že tato Trofej nabude na větším významu v nadcházejících sezónách. Proto bychom chtěli povzbudit jezdce i modeláře ke stavbě skutečně věrných modelů. Zatím byla věrnost modelů posuzována komisí MLMS, nicméně každý, kdo by chtěl být zařazen do této trofeje, a nestalo se mu tak automaticky, může požádat organizátory Le Mans série o zařazení jeho modelu do True Le Mans Challenge a nejlépe svou žádost doložit fotografií nebo odkazem na fotku reálné předlohy. Nejen barevné provedení, ale i samotný tvar karosérie by měl odpovídat realitě. Nicméně prozatím jsme se dohodli, že i poměrně pozměněné karosérie prodávané pod obchodním označením Mulsanne, které jsou do jisté míry nevěrným modelem Porsche 911 GT1-98 z roku 1998 mohou být (minimálně v ročníku 2011) uznány pro TLMC, pokud budou barevně vyhotoveny v provedení týmů Porsche AG nebo Zakspeed tak, jak s nimi ve skutečném mistrovství FIA GT startovaly, nicméně perspektivně zájemcům o zahrnutí do True Le Mans Challenge doporučujeme používat věrnější karosérie firem Tamiya nebo Blade Racing, popřípadě většinu modelů skupiny GT.

A nyní jaké je průběžné pořadí True Le Mans Challenge před poslední závodem v Rychvaldu?

Tabulka bodů po šesti závodech ze sedmi:

  1    Chevrolet Corvette C5-R        Pavel Melicher     15  10  15  20  20  20                  100
  2    Toyota GT-One                  Josef Tesař        20  15                                   35
  3    Toyota TS010                   Rostislav Zapletal     12  12  8                            32
  4    Dauer 962 LM Porsche           Roman Krejčí       6           10  15                       31
  5    Ford GT                        Tomáš Jírů         2   6   8   6   8                        30
  6    Porsche 962C Turbo (JägemeisterRoman Krejčí               20          8                    28
  7    Saleen S7-R                    Jan Koniarik                   15  12                       27
  8    Toyota TS010                   Roman Krejčí       1  0,4  3   4   10  4                  22,4
  9    Jaguar XJR-14                  Roman Krejčí       4  0,5  4   12 DNP                     20,5
 10    Nissan NPT-90 Turbo            Roman Krejčí           20                                   20
 11    Ford GT                        Jiří Groch                             15                   15
 12    Audi R8R                       Jiří Kunz          12                                       12
 12    Porsche 962C Turbo (Rothmans)  Martin Krejčí                          12                   12
 14    Toyota GT-One                  Pavel Karel        10                                       10
 14    BMW M3 GTR                     Pavel Kovář                10                               10
 14 ?  BMW Z4                         Petr Rovný                             10                   10
 17    Vemac RD350R                   Tomáš Rajdus       8                                         8
 17    Vemac DR350R                   Martin Minyuk          8                                     8
 19    Honda NSX                      Michal Ochoc       3   4                                     7
 20 ?  Nissan 350Z                    Jiří Veverka          DNA  6                                 6
 20 ?  BMW M3                         Petr Rovný                             6                     6
 22 ?? BMW M3 E92                     Jiří Ročňák            3                                     3
 23    Toyota Supra                   Tomáš Rajdus           2                                     2
 24    Porsche 911                    Jarda Miler            1                                     1
 25    Toyota GT-One                  Roman Krejčí      0,5                                      0,5


A nyní ještě jaké pořadí True Le Mans Challenge nám vygenerovali účastníci prvního ročníku Le Mans série, kdy se vlastně během sezóny rodila. Tehdy Roman Krejčí, specialista na karosérie věrných prototypů skupiny C z konce 80. a počátků 90. let, pravidelně nasazoval svoji taka-Q Toyotu, která se letos objevila již jen ve 12 hodin Blanska, a neměl tak mezi TLMC prototypy konkurenci. Celkově pořadí bylo určeno následovně:

  1    Toyota 88C-V                   Roman Krejčí       20  12  20  15      67
  2    Courage LC70                   Jiří Mačejovský    15  15              30
  3 ?  Nissan 350Z                    Jiří Veverka       12      12          24
  4    Audi R8R                       Jiří Kunz              6   15          21
  5    Courage LC70                   Karel Kratochvíl   10  10              20
  5 ?  Panoz LMP                      Tomáš Rajdus           20              20
  5    Courage LC70                   Tomáš Rajdus                   20      20
  8    Jaguar XJR-14                  Roman Krejčí       8   10              18
  9 ?  Porsche 956                    Zdeněk Jánoš                   12      12
 10    Toyota GT-One                  Roman Krejčí                   10      10
 11    Jaguar XJR-12                  Rostislav Kohut        8               8


Autor: RacingSportsCars.com  (Všechny články autora)
Rubrika: Moravian Le Mans Series  (Všechny články rubriky)




Článek publikován: 8.10.2010
Přečteno: 4233 x
Stránka aktualizována: 13.11.2012

Související články:



Příští závod Le Mans

stránky seriálu: přihláška
seznam přihlášených
Pořadí LMS 2012
propozice LMS 2012

Doporučujeme









copyright 2009 Roman&Tomáš
TOPlist